[Evangelium] 2008-05-13

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 13., K, 05:10:02 CEST

   2008. május 13. - Kedd

   A tanítványok egy alkalommal áthajóztak a Genezáreti-tavon.  Elfelejtettek
   kenyeret vinni magukkal,  és csak egy  kenyerük volt a  bárkában. Jézus  a
   lelkükre  kötötte:  "Vigyázzatok!  Óvakodjatok  a  farizeusok  és  Heródes
   kovászától!" Ők egymás közt arról  beszélgettek, hogy nem hoztak  magukkal
   kenyeret. Jézus észrevette, és így szólt: "Mit tanakodtok azon, hogy nincs
   kenyeretek? Még  most  sem  értitek,  és  nem  fogjátok  föl?  Még  mindig
   érzéketlen a szívetek? Van  szemetek, és nem láttok?  Van fületek, és  nem
   hallotok? Nem emlékeztek  arra, hogy amikor  öt kenyeret megtörtem  ötezer
   embernek, hány  tele kosár  maradékot szedtetek  össze?" Azt  válaszolták:
   "Tizenkettőt." "És amikor  hetet törtem meg  négyezer embernek, hány  tele
   kosár  maradékot  szedtetek  össze?"  Azt  felelték:  "Hetet."  Erre  újra
   megjegyezte: "Hogyan lehet, hogy még mindig nem értitek?"

   A tegnapi evangéliumban arról olvastunk, hogy  Jézus nem ad újabb jelet  a
   farizeusoknak, akik egyértelmű bizonyítékot várnak tőle, hogy ő a messiás.
   A mai evangélium pedig arról szól, hogy Jézus emlékezteti a kevés ennivaló
   miatt aggodalmaskodó  tanítványait a  kenyérszaporítások jelére.  Mivel  a
   tanítványok lélekben  közelebb  vannak  Jézushoz, már  meg  kellett  volna
   tanulniuk az isteni jelek felismerését.
   A kenyér ma is jel az  ember számára. Jézus jelenlétének jele. Olyan  jel,
   amelyet a külső  szemlélő nem nagyon  képes felismerni. Aki  viszont él  a
   lehetőséggel,  hogy  a  kenyér  által  Krisztus  költözzön  a  szívébe   a
   szentáldozáskor, az felfedezheti e jelet.

   Felajánló ima a Szűzanyához
   Boldogságos  szép  Szűzanyám!  Felajánlom   neked  és  szeplőtelen   szent
   szívednek szentelem magamat,  testemet és  lelkemet, minden  képességemet,
   jövőmet és sorsomat, összes enyéimet  és édes hazámat. Irgalmasság  Anyja,
   benned bízok és remélek, add  meg nekem a békét  és a jó halál  kegyelmét!
   Ámen.

   Kedves barátaim!
   A plébániafelújítás során  érdekes felajánlások is  történnek. A  plébánia
   területén,  egy  Szaknyér  nevű  kis  faluban  lakó  festőművész  házaspár
   felajánlott egy  festményt,  azzal az  ötlettel,  hogy próbáljam  meg  egy
   "árverés" keretében értékesíteni és a  befolyt összeg legyen a  plébániáé.
   Mivel az ötletet én is jónak tartom, ezért megpróbáljuk.
   A festmény adatai a következők: Balaskó Árpád: Székely falu (Alsósófalva a
   templommal) 2003.  Méret: 56x70  cm. Kikiáltási  ár: 25  000.- Ft.  A  kép
   megtekinthető itt: [1]Székely falu
   Licitálni úgy  lehet, hogy  az ajánlatokat,  kérem, küldjétek  el nekem  a
   his at katolikus.hu címemre.  Az árverezést  szombaton  12 órakor  zárom  le.
   Reggelente megírom,  hogy hol  tart a  licit. Azoknak,  akik legalább  egy
   ajánlatot tettek, napközben is küldök értesítést az állásról.
   Egyúttal köszönöm a plébánia felújítására küldött támogatásokat, különösen
   azoknak, akiknek  elérhetőségük  hiányában nem  tudtam  személyre  szólóan
   köszönetet mondani adományukért.
   István atya