[Evangelium] 2008-05-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 10., Szo, 05:10:02 CEST

   2008. május 10. - Szombat

   Amikor feltámadása  után  Jézus  még  együtt  volt  övéivel,  Péter  látta
   egyszer, hogy utána jön  az a tanítvány, akit  Jézus szeretett. Az, aki  a
   vacsorán odahajolt hozzá, és megkérdezte: "Uram, ki az, aki téged elárul?"
   Ennek láttára Péter Jézushoz fordult: "Uram, hát ővele mi lesz?" Jézus így
   felelt: "Ha azt akarom, hogy így maradjon, amíg el nem jövök, mit  törődöl
   vele? Te  csak kövess  engem!" Így  a tanítványok  között elterjedt  az  a
   vélemény, hogy ez a tanítvány nem  hal meg. Jézus azonban nem azt  mondta:
   "Nem hal  meg", hanem:  "Ha azt  akarom, hogy  így maradjon,  amíg el  nem
   jövök, mit törődöl vele?" Ez az a tanítvány, aki tanúságot tesz minderről,
   és ezeket írta. Tudjuk,  hogy igaz az  ő tanúsága. Jézus  még sok mást  is
   cselekedett. Ha egyenként mind  megírnák, azt hiszem,  az egész világ  sem
   tudná befogadni a könyveket, amelyeket írni kellene.

   Amikor az élete vége felé közeledő János apostol lejegyezte evangéliumának
   záró sorait, jogosan írta le, hogy Krisztusról szóló tanúsága igaz. Ez  az
   igazság vonatkozik  szóbeli  tanítására  és  leírt  evangéliumára  is.  Az
   evangélista lelkiismerete  nyugodt lehet,  hiszen teljesítette  feladatát,
   hirdette a Mesterétől kapott tanítást. Munkája sokszoros termést hozott.
   Vajon én  mit  teszek annak  érdekében,  hogy az  emberekhez  eljusson  az
   örömhír? Vajon  hivatásomnak  tekintem-e  azt, hogy  másokat  az  üdvösség
   útjára, Krisztus  tanításának útjára  segítsek?  Vajon engedem-e,  hogy  a
   pünkösdi Lélek engem is az evangélium hirdetőjévé tegyen?

   Nem tudom, hogy milyen  megpróbáltatások és nehézségek  várnak ma rám,  de
   azt tudom, hogy minden  a Te akaratodból történik  Uram, s ez elég  nekem.
   Kérlek, adj  erőt, türelmet  és alázatot,  hogy a  rám váró  nehézségekkel
   szeretetedhez méltón  nézhessek szembe,  s így  áldozatomat  egyesíthessem
   Szent Fiad Krisztusi áldozatával. Ámen.