[Evangelium] 2008-05-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 9., P, 05:10:01 CEST

   2008. május 9. - Péntek

   Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és
   velük étkezett,  megkérdezte Simon  Pétertől:  "Simon, János  fia,  jobban
   szeretsz-e engem, mint ezek?" Péter így szólt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
   szeretlek." Erre Jézus azt mondta neki: "Legeltesd bárányaimat!"
   Aztán újra megkérdezte tőle: "Simon, János fia, szeretsz te engem?" Ő  azt
   felelte: "Igen,  Uram,  tudod,  hogy szeretlek!"  Erre  azt  mondta  neki:
   "Legeltesd juhaimat!"
   Majd harmadszor is megkérdezte tőle:  "Simon, János fia, szeretsz  engem?"
   Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: "Szeretsz engem?", és
   ezt válaszolta: "Uram, te  mindent tudsz, azt  is tudod, hogy  szeretlek!"
   Jézus pedig ismét ezt mondta: "Legeltesd juhaimat! Bizony, bizony,  mondom
   neked: Amikor még fiatal  voltál, felövezted magad,  és oda mentél,  ahová
   akartál. De  ha megöregszel,  kiterjeszted  karjaidat. Más  fog  felövezni
   téged, és  oda visz,  ahova nem  akarod." Azt  jelezte e  szavakkal,  hogy
   (Péter)  milyen  halállal  dicsőíti  majd   meg  az  Istent.  Azután   még
   hozzátette: "Kövess engem!"

   Jézus joggal nevezte önmagát jó pásztornak, hiszen a rábízottak  vezetését
   és a róluk való gondoskodást tekintette feladatának. Mennybemenetele előtt
   Pétert bízta  meg  azzal, hogy  pásztori  feladatát folytassa.  A  vezetés
   elvállalása és hűséges teljesítése megkívánja, hogy Péter szeresse  Jézust
   és ezt  ki is  fejezze  szavaival. Első  pillanatra  talán fel  sem  tűnik
   számunkra, hogy Pétert  nem csupán pásztornak,  hanem vértanúnak is  hívja
   Jézus, pedig  az evangéliumi  rész vége  egyértelműen ezt  jelzi. A  Jézus
   iránti szeretetét  most szóban  megvalló  Péter apostol  valamivel  később
   vértanúhalálával fogja majd bizonyítani e szeretetet. Az apostol halála  -
   miként Jézusé is - dicsőséget szerez az Atyának.

   Atyánk! Itt vagyok  szolgálatodra, a Te  gyermeked, hogy rajtam  keresztül
   folytasd szereteted munkáját a világban  azáltal, hogy Jézust adod  nekem,
   rajtam keresztül  másoknak és  az egész  világnak. Imádkozzunk  egymásért,
   hogy Jézus szerethessen bennünk és  általunk azzal a szeretettel,  mellyel
   az Atya szereti Őt.