[Evangelium] 2008-05-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 7., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. május 7. - Szerda

   Abban az időben  Jézus az  égre emelte  szemét, és  így imádkozott:  Szent
   Atyám, tartsd meg  a te nevedben  azokat, akiket nekem  adtál, hogy  egyek
   legyenek, mint mi. Amíg velük  voltam, megőriztem nevedben azokat,  akiket
   nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük,  csak
   a kárhozat fia, hogy beteljesedjék  az írás. Most tehozzád megyek,  ezeket
   pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
   nekik tanításodat, de a  világ gyűlölte őket, mert  nem a világból  valók,
   amint én sem vagyok  a világból való.  Nem azt kérem  tőled, hogy vedd  el
   őket a  világból,  hanem hogy  óvd  meg őket  a  gonosztól. Hiszen  nem  a
   világból valók,  amint én  sem vagyok  a világból.  Szenteld meg  őket  az
   igazságban, mert  a  te tanításod  igazság.  Amint te  elküldtél  engem  a
   világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
   ők is megszentelődjenek az igazságban.
   Jn 17,11b-19

   Elmélkedés:

   Az Atyához a  mennybe visszatérő  Jézus a  világban maradó  tanítványaiért
   imádkozik. Azokért,  akiknek az  lesz a  feladata, hogy  az Úr  küldetését
   folytatva hirdesssék  Isten  tanítását.  Miként  Jézus  e  küldetésnek  és
   övéinek szentelte magát  és teljesített  mindent, amit  az Atya  rábízott,
   ugyanúgy a  tanítványoknak is  erre kell  szentelni életüket.  Ennek  útja
   pedig a személyes  megszentelődés. Jézus tanítását  ugyanis csak az  képes
   hitelesen hirdetni,  aki  egyre  jobban hasonlít  mesteréhez.  Csak  akkor
   tudjuk felmutatni  az  életszentség útját,  ha  saját  megszentelődésünket
   állandóan szem előtt tartjuk.

   Minden ember  számára Jézus  az Ember.  Ő a  szegények ínsége,  az  éhezők
   reménye, a  szeretők öröme.  Ő az  élő  Kenyér, akit  nem az  Őt  befogadó
   hasonít magához, hanem Ő vesz át minket, a tápláltakat, magába, titokzatos
   Testébe, hogy mindenki  mindenben Krisztus  legyen. Ő az  Ámen. Ki  Őbenne
   bízik, az üdvözül.

   Kedves barátaim!
   Májustól a Mária  Rádióval együttműködünk az  imakérések ügyében. A  rádió
   szívesen  közvetíti  a  kéréseket.  Az  imaszándékokat  juttassátok  el  a
   titkarsag at mariaradio.hu címre. Válaszként megmondják majd, hogy mikor  fog
   a rádióban elhangzani az imaszándék.

   Köszönettel tartozok azoknak, akik közületek az ima mellett  adományaikkal
   is támogatják plébániánk felújítását.  A sok kicsi  valóban sokra megy,  s
   nagy segítség  most  nekünk. Aki  adományt  tudna küldeni  a  felújításra,
   kérem, küldjön  egy e-mailt  nekem a  his at katolikus.hu címemre  és  küldök
   részletesebb tájékoztatót. Kérem és köszönöm segítségeteket!
   István atya
   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHBXXX
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.