[Evangelium] 2008-05-06

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 6., K, 05:10:02 CEST

   2008. május 6. - Kedd

   Jézus az utolsó  vacsorán tekintetét  az égre emelte,  és így  imádkozott:
   "Atyám, eljött az óra.  Dicsőítsd meg Fiadat,  hogy Fiad is  megdicsőítsen
   téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek,  akit
   neki adtál, örök életet adjon. Az  örök élet pedig az, hogy  megismerjenek
   téged, az  egy  igaz Istent,  és  Jézus  Krisztust, akit  te  küldtél.  Én
   megdicsőítettelek  téged  a  földön.  A  feladatot,  amelyet  rám  bíztál,
   teljesítettem. Atyám,  most te  dicsőíts meg  engem azzal  a  dicsőséggel,
   amelyben részem volt  nálad a világ  teremtése előtt!  Kinyilatkoztattalak
   téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem
   adtad őket. Tanításodat megtartották. Most  már tudják, hogy minden,  amit
   nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők
   pedig elfogadták: megismerték az igazságot,  hogy tőled jöttem, és  hittel
   elfogadták, hogy  te  küldtél  engem.  Értük  könyörgök.  Nem  a  világért
   könyörgök, hanem  értük,  akiket nekem  adtál.  Tieid ők-  hiszen  a  tied
   mindaz,  ami  az  enyém,  és  minden  az  enyém,  ami  a  tiéd  -,  és  én
   megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább  itt e világban, ők azonban  a
   világban maradnak. Én most hozzád megyek."
   Jn 17,1-11a

   Elmélkedés:

   Jézus az utolsó  vacsorán az  Atyához imádkozik. Már  felkészült rá,  hogy
   néhány óra  múlva  elfogják  és meghal.  Élete  utolsó  perceiben  mintegy
   elszámol arról, hogy miként  teljesítette küldetését. Már most  kijelenti,
   hogy  küldetésének   hűséges   teljesítésével,  az   igazság   tanításának
   átadásával és  az  Atya megismertetésével  dicsőséget  szerzett  Istennek,
   pedig az igazi engedelmesség utolsó nagy próbája még hátravan. A szenvedés
   és a halál  önként vállalása szerzi  meg majd a  legnagyobb dicsőséget  az
   Atyának, aki éppen ezt az önfeláldozó engedelmességet kéri a Fiútól. Jézus
   engedelmessége pedig kiérdemli, hogy az  Atya is megdicsőítse őt  azáltal,
   hogy feltámasztja a halálból.
   Vajon az én életem megdicsőíti-e  Istent? Vajon keresem-e és  teljesítem-e
   Istentől kapott küldetésemet?

   Úr Jézus!  Minden  bűnünk  és gyöngeségünk  ellenére  te  választottál  ki
   bennünket arra, hogy Egyházunk megújulási tervét általunk megvalósítsad.
   Az  Eucharisztia  évében  Szent  Tested  erejével  tégy  minket  a  remény
   emberévé, meríts el minket az  imában, és túlcsorduló szeretetedben,  hogy
   elinduljunk végre egymás felé!
   Minden közösségünket  tedd befogadó  közösséggé!  Tedd a  vasárnapokat  új
   Pünkösddé, hogy  megújuljunk  a Szentlélekben!  Mutasd  meg a  közös  imák
   erejének csodáját!  Légy  a  mi  életünk  Ura,  hogy  a  Te  gondolataidat
   gondoljuk, és tanításod szerint éljünk! Legyen egyházközségünk a  megújult
   lelkek közössége, az ima háza és megszentelődésünk forrása!
   Uram! Újítsd meg egyházmegyénket papjaival és híveivel együtt, de  kérlek,
   kezdd rajtam! Ámen.

   Kedves barátaim!
   Májustól a Mária  Rádióval együttműködünk az  imakérések ügyében. A  rádió
   szívesen  közvetíti  a  kéréseket.  Az  imaszándékokat  juttassátok  el  a
   titkarsag at mariaradio.hu címre. Válaszként megmondják majd, hogy mikor  fog
   a rádióban elhangzani az imaszándék.

   Köszönettel tartozok azoknak, akik közületek az ima mellett  adományaikkal
   is támogatják plébániánk felújítását.  A sok kicsi  valóban sokra megy,  s
   nagy segítség  most  nekünk. Aki  adományt  tudna küldeni  a  felújításra,
   kérem, küldjön  egy e-mailt  nekem a  his at katolikus.hu címemre  és  küldök
   részletesebb tájékoztatót. Kérem és köszönöm segítségeteket!
   István atya
   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHBXXX
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.