[Evangelium] 2008-05-05

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 5., H, 05:10:02 CEST

   2008. május 5. - Hétfő

   Amikor  az  utolsó  vacsorán  Jézus  elmondta  búcsúbeszédét,  tanítványai
   megjegyezték: "Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most  elismerjük,
   hogy mindent tudsz, és nincs szükség  rá, hogy valaki is kérdezzen.  Ezért
   hisszük, hogy Istentől jöttél." Jézus így felelt: "Most hisztek? Eljön  az
   óra - már el is jött -, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
   magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
   azért mondtam  nektek,  hogy  békességet  találjatok  bennem.  A  világban
   üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot."

   Jézus beszédét  hallgatván az  apostolok azt  gondolják, hogy  már  értik,
   miről beszél mesterük. A valóság azonban az, hogy nem is sejtik, hogy ez a
   vacsora az utolsó Jézus számára és  azt sem tudják, hogy éppen  elbúcsúzik
   tőlük. Jézus  világosan  látja,  hogy  tanítványainak  hite  és  megértése
   mennyire korlátozott.  Azt talán  elfogadják már,  hogy Jézus  az  Atyától
   jött, de nem tudhatják még, hogy milyen úton fog visszatérni az Atyához. A
   szenvedésen és a halálon  át a feltámadás  dicsőségébe vezető úton  Jézust
   elhagyják tanítványai, de az Atya vele van. Egyedül ezt az utat végigjárva
   mondhatja el Jézus, hogy teljesítette az Atyától kapott küldetést.
   Vajon bízok-e  abban, hogy  Jézussal  járva legyőzhetem  a világot  és  az
   Atyához juthatok?

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston

   Papi élményeim a Zala-völgyben (19.)
   Az elmúlt hétfőn megérkezett Zalalövőre Nicola és Dániel, egy madagaszkári
   származású francia  és egy  magyar fiatal,  akik arra  vállalkoztak,  hogy
   Szent  Márton  püspök  szülővárosából,  Szombathelyről  elzarándokolnak  a
   franciaországi Toursba, a  szent püspöki  székvárosába. Az  1800 km-es  út
   talán nem is volna említésre méltó, ha nem gyalog mennének. Dicséretes  ez
   a fiatalos bátorság.
   Köszönöm    a     máriabesnyői     családcsoport     látogatását,     akik
   nyugat-magyarországi kirándulásuk során meglátogatták plébániánkat. Mindig
   nagy öröm  számomra,  ha  olyanokkal  találkozhatok  személyesen,  akikkel
   naponta találkozok az e-vangéliumi  gondolatok révén. Így legalább  tudom,
   hogy nem csak e-mail címekre mennek az üzenetek, hanem hús-vér emberekhez.
   Az Úr  vezetésével  folyik  a  plébánián a  felújítás.  Igaz,  legalább  a
   betonozás közben mellőzhetné a vihart és kevesebb esővel is beértem volna,
   hogy ne ázzon be az épület, de azért mégis őrá bízom a munka  irányítását.
   A hétvégére elkészült a tetőszerkezet és fólia is került rá, tehát  ezután
   már nem árt a víz.
   A  jószívű   adakozók   közül   érdemes  megemlíteni   azt   a   10   éves
   minisztránsfiút, aki  felajánlotta  azt a  néhány  ezer forintot,  amit  a
   húsvéti locsoláskor kapott. Biciklire gyűjtött, de mivel ennyi nem elég  a
   kerékpárra, inkább  odaadta. Miközben  egyes helyi  felnőttek  kifogásokat
   keresnek, hogy miért nem hajlandók segíteni, a gyereknek még helyén van  a
   szíve. Maradjon is így!
   A fiatalokkal elhatároztuk, hogy pünkösd vigíliáján arra emlékezvén,  hogy
   a Szentlélek eljövetelekor az  apostolok nyelveken beszéltek, az  ifjúsági
   és családos szentmisén több, különböző nyelven olvassák fel az eseményt  a
   szentírásból. Így várjuk  majd, hogy  minket is  eltöltsön a  tanúságtétel
   Lelke.
   Köszönöm az általatok küldött támogatásokat! Aki adományt tudna küldeni  a
   felújításra, kérem, küldjön egy  e-mailt nekem a his at katolikus.hu  címemre
   és küldök  részletesebb  tájékoztatót.  "Ha  az  Úr  nem  építi  a  házat,
   hasztalan fárad az építő."
   István atya

   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC  kód:  TAKBHUHBXXX  Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni   postai
   utalvánnyal: Zalalövői Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.