[Evangelium] 2008-04-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 30., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. április 30. - Szerda

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Még  sok  mondanivalóm
   volna nektek, de nem  vagytok hozzá elég erősek.  Amikor azonban eljön  az
   Igazság Lelke, ő majd elvezet titeket a teljes igazságra. Nem magától  fog
   beszélni, hanem azt  mondja el, amit  hall, és a  jövendőt fogja  hirdetni
   nektek. Megdicsőít engem, mert az enyémből veszi, amit majd hirdet nektek.
   Minden, ami Atyámé, enyém is. Ezért mondtam, hogy az enyémből veszi,  amit
   majd hirdet nektek."

   Az igazság  teljessége Krisztus  személyében  ragyogott fel  az  emberiség
   számára. Ő az Atya igazságát tanítja nekünk, amely igazságot a  Szentlélek
   érteti meg velünk. Látjuk azt is,  hogy a Szentlélek nem egy új  igazságot
   közöl velünk,  hanem megerősíti  Krisztus igazságát.  Az a  szerepe,  hogy
   megdicsőítse Krisztust és örökre azokkal maradjon, akik hittel  elfogadják
   az egyetlen igazságot. A Szentlélek működése által mi magunk is az  isteni
   szeretetközösségbe kapcsolódunk, hiszen éppen erre indít minket az igazság
   megismerése. De  ezt sosem  kényszeríti  ránk Isten.  Ő azt  szeretné,  ha
   hittel,  engedelmesen  elfogadnánk  Krisztust,  és  felismernénk  benne  a
   legyőzhetetlen igazságot.

   A te kezedbe  teszem le, Atyám,  ennek a napnak  alkonyát. Nem olyan  már,
   mint   amilyen   reggel   volt,   amikor   nekünk   ajándékoztad.   Nagyon
   megszürkítette jó szándékaimnak meghiúsulása és annak a tehernek a  súlya,
   amelyet te szabtál ki rá.
   Mégis tudom,  Uram,  hogy amikor  lámpám  fénye kihunyt,  befogadsz  engem
   gyarló  emberi  mivoltomban  megértő  szeretetedbe  és  véghetetlen   nagy
   nyugalmadba. Én  akkor  csak  állok csöndesen  előtted,  hiszen  mást  nem
   tehetek, és beismerem kicsinységemet végtelen nagyságod előtt.
   S ha megengeded, hogy ismét megláthassam napodat, nézd, Uram, itt  vagyok,
   mindenre készen - teérted!