[Evangelium] 2008-04-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 29., K, 05:10:02 CEST

   2008. április 29. - Kedd, Sienai Szent Katalin szűz és egyháztanító,
   Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus megszólalt,  és  ezt mondta:  Magasztallak  téged,
   Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak  elől,
   és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen,  Atyám, így tetszett ez  neked!
   Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
   Atya, s az Atyát  sem ismeri más, csak  a Fiú, és akinek  a Fiú ki  akarja
   nyilatkoztatni. Jöjjetek  hozzám  mindnyájan, akik  fáradtak  vagytok,  és
   terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
   és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű, és nyugalmat
   talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.

   Jézus nem az  isteni bölcsesség  adományával rendelkezőkről  beszél a  mai
   evangéliumi szakaszban, hanem azokról, akik a maguk emberi  bölcsességében
   bíznak.  Olyanokról,   akik  úgy   gondolják,  hogy   értelmükkel   minden
   megmagyarázható, s okosságuknak köszönhetően mindent elérhetnek. Az ilyen,
   túlzottan magabiztos  embereket  igencsak  fel szokta  bosszantani  z,  ha
   valamit mégsem tudnak  elérni, mert  ilyenkor kénytelen  belátni, hogy  ők
   maguk csak emberek, s egyedül Isten mindenható. A Jézus által kicsinyeknek
   nevezettek viszont  alázatosan  elfogadják, hogy  teremtmények  és  életük
   irányítását Istenre bízzák.  Az önmagát bölcsnek  képzelő személy  nehezen
   képes erre. Az emberi bölcselkedés helyett inkább arra vágyakozzunk,  hogy
   mindig alázattal tudjunk meghajolni Isten akarata előtt.

   Ima szentmise után
   Uram, Jézus, hálát adok, hogy tanítottál, szavaid kísérjék végig  napomat,
   alakítsák életemet!  Hálát  adok,  hogy a  Te  odaadásodhoz,  áldozatodhoz
   kapcsolhattam jó szándékaimat, minden gondomat is.
   Hálát adok, hogy a szent áldozás által bennem élsz, és általam másokhoz is
   el akarsz jutni.  Szentségi jelenléted tegyen  teljesen hasonlóvá  Hozzád.
   Ámen.