[Evangelium] 2008-04-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 28., H, 05:10:02 CEST

   2008. április 28. - Hétfő

   Jézus az utolsó vacsorán  így szólt apostolaihoz:  Ha eljön a  Vigasztaló,
   akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, ő majd
   tanúságot tesz rólam.  Tegyetek ti  is tanúságot  rólam, hiszen  kezdettől
   fogva velem vagytok! Azért mondtam ezt nektek, hogy meg ne botránkozzatok.
   Ki fognak  zárni benneteket  a  zsinagógákból. Sőt  eljön az  óra,  amikor
   mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz Istennek,  így
   tesznek majd veletek,  mert nem ismerik  sem az Atyát,  sem engem.  Ezeket
   azért mondtam el nektek, hogy amikor eljön az óra, eszetekbe jusson,  hogy
   előre megmondtam nektek.
   Jn 15,26 - 16,4a

   Elmélkedés:

   Jézus előre figyelmezteti tanítványait, hogy róla szóló tanúságtételük nem
   csak elismerést fog kiváltani, hanem ellenállást is. Lesznek ugyanis olyan
   emberek, akik nem fogadják  el sem Krisztus  igazságát, sem Krisztust,  az
   Igazságot.  A  kettő  természetesen  szorosan  összetartozik.  Aki   Jézus
   személyét elfogadja, az könnyebben  fog engedelmeskedni szavainak is.  Aki
   viszont elutasítja Jézust, az Atya küldöttét, az visszautasítja mindazt az
   örök életre vezető tanítást is, amelyet mennyei Atya Jézus által közölt az
   emberekkel.
   Sokan azért  nem akarnak  vallásosak  lenni, mert  azt gondolják,  hogy  a
   vallásosság egy tanítás  elfogadását jelenti.  Ezzel a  szemben az  igazi,
   tanúságtevőkeresztény élet mindenekelőtt  az Úr személyének  elfogadásából
   forrásozik. Segítsen minket az Igazság Lelke ennek felismerésében!

   Ima szentmise előtt
   Uram, Jézus, segíts,  hogy olyan  lelkülettel vegyek  részt a  szentmisén,
   ahogy apostolaid vettek Téged körül az utolsó vacsorán, ahogy tieid álltak
   a kereszt alatt.
   Te azért jössz közénk, hogy eléd vigyem minden örömöm, bánatom. Add,  hogy
   ezzel a szentmisével is mélyüljön barátságunk. Testeddel, véreddel tápláld
   bennem az örök életet. Ámen.