[Evangelium] 2008-04-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 26., Szo, 05:10:02 CEST

   2008. április 26. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt övéihez:  "Ha  a világ  gyűlöl  titeket,
   tudjátok meg:  engem  előbb  gyűlölt. Ha  a  világból  volnátok,  szeretne
   titeket  a  világ,  mint  övéit.  De  ti  nem  vagytok  a  világból,  mert
   kiválasztottalak titeket  a világból;  ezért  gyűlöl benneteket  a  világ.
   Emlékezzetek vissza tanításomra:  nem nagyobb  a szolga  uránál! Ha  engem
   üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották,  a
   tiéteket is megtartják. Mindezt miattam  teszik veletek, mert nem  ismerik
   azt, aki küldött engem."

   A szőlőről és a  szőlővesszőkről szóló példabeszéd,  amelyet ezen a  héten
   olvastunk, a Jézus és tanítványai közti szoros, egymásrautalt kapcsolatról
   szólt. Jézus tanítványaiként  mindig kapcsolatban kell  lennünk ővele,  ha
   azt szeretnénk, hogy jótettekben gyümölcsöző legyen az életünk. E példázat
   fényében válik  világossá számunkra,  hogy miről  szól a  mai  evangélium.
   Jézus sorsa a mi sorsunk is. Az ő élete mibennünk folytatódik,  legalábbis
   akkor, ha  nem csak  névleg  vagyunk a  tanítványai. Ha  nem  "macerálnak"
   minket  kereszténységünk  miatt,  akkor  talán  nem  is  vesszük  komolyan
   vallásosságunkat. Ha  nem  bántanak minket,  akkor  talán nem  is  vagyunk
   tanúságtevők. Vajon meglátják-e az emberek, hogy Krisztushoz tartozom?

   Fogadd szívesen, Uram, Istenem,  fölajánlásomat és végtelen  dicséretedre,
   fogyhatatlan magasztalásodra irányuló  vágyódásomat, hiszen ezek  kijárnak
   neked, mert kimondhatatlanul nagy és hatalmas vagy.
   Ezzel fordulok  hozzád és  szeretnék hozzád  fordulni minden  nap,  minden
   időben, és arra  kérek minden  mennyei lelket, minden  benned hívőt,  hogy
   velem együtt adjon hálát neked és dicsőítsen téged.
   Kempis Tamás

   Kedves barátaim!
   Ramona imát kér édesapjáért, valamint Éváért és Ágiért, akik rosszindulatú
   daganatos betegségben szenvednek.
   Ottó imát kér, hogy helyreálljon a családi béke egy édesapa és fia között,
   valamint egy egyházi iskola létrejöttéért.
   Ágnes imát kér Beátáért,hogy ne legyen alkoholfüggő.
   Egy listatag imát kér, hogy  megtalálja házastársát és hivatását; és  hogy
   tudja mindenben felfedezni és követni a jó Isten akaratát.
   Katalin imát  kér  barátnőjéért,  akinek gerincsérve  és  rossz  egészségi
   állapota miatt kilátástalan a helyzete.
   Egy listatag  imát  kér egy  bíróért,  hogy nehéz  helyzetében  az  Isteni
   Gondviselés segítse.
   Egy 46 éves listatagunk imát kér,  mert kismama lett és családja  ellenzi,
   hogy megszülje gyermekét.
   Köszönöm mindenki imáit!
   István atya