[Evangelium] 2008-04-23

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 23., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. április 23. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.

   Gyermekként egyáltalán nem értettem, hogy miért kell a gyümölcsfákat és  a
   szőlőt annyira visszametszeni, hogy szinte  alig marad valami az  ágakból.
   Azt gondoltam,  hogy  ezzel  teljesen  tönkretesszük  a  fákat.  Az  utána
   következő hetekben és  hónapokban csodálkozva szemléltem,  miként hajt  új
   ágat a fa  vagy a szőlő,  s később megértettem,  hogy a fájdalmasnak  tűnő
   metszés nélkül egy  terméketlen bozót  nőne csak. Lelkünk  is hamar  sötét
   dzsungellé válna,  ha nem  engednénk,  hogy Isten  időnként  megtisztítsa.
   Bármennyire  is  fájdalmas  számunkra  bűneink  megvallása,  csak  ezáltal
   szabadulhatunk meg tőlük, hogy  aztán a jócselekedetekben bőséges  termést
   hozzunk.

   Jézus értünk  könyörgött,  értünk halt  meg.  Ránk bízta  igéit,  üdvözítő
   igazságait.  Kiválasztott  bennünket  a  világból,  hogy   tanítványaiként
   szolgálhassuk a  világot. Az  oltárról vett  végtelen Ajándék  a miénk  és
   mindenkié, így vegyük.

   Kedves barátaim!
   Ezúton  is  köszöntöm   az  új  listatagokat,   különösen  a  14   ezredik
   feliratkozót, Juhászné Balogh Juditot.  Fábiánné Lovász Szilvia  ajánlotta
   neki listánkat. Mindketten egy-egy bibliát kaptak ajándékba. Legközelebb a
   14500-as számnál lehet újabb 2 bibliát nyerni.
   Ígéretemnek megfelelően itt van a következő néhány bibliaóra anyaga:
   [1]bibliaora09
   [2]bibliaora10
   [3]bibliaora11
   [4]bibliaora12
   (A számokat átírva 01-08-ig könnyen megtalálhatóak a korábbiak is.)

   Köszönettel tartozok azoknak, akik közületek az ima mellett  adományaikkal
   is támogatják plébániánk felújítását.  A sok kicsi  valóban sokra megy,  s
   nagy segítség  most  nekünk. Aki  adományt  tudna küldeni  a  felújításra,
   kérem, küldjön  egy e-mailt  nekem a  his at katolikus.hu címemre  és  küldök
   részletesebb tájékoztatót. Kérem és köszönöm segítségeteket!
   István atya
   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHBXXX
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.