[Evangelium] 2008-04-22

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 22., K, 05:10:02 CEST

   2008. április 22. - Kedd

   Az utolsó  vacsorán mondott  beszédében  Jézus így  szólt  tanítványaihoz:
   "Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek. Nem úgy adom, ahogy a
   világ adja nektek. Ne nyugtalankodjék  szívetek, és ne csüggedjen!  Hiszen
   hallottátok, hogy  azt  mondtam:  Elmegyek, de  visszajövök  hozzátok.  Ha
   szeretnétek engem, örülnétek annak, hogy  az Atyához megyek, mert az  Atya
   nagyobb nálam. Előre megmondtam nektek, mielőtt megtörténnék, hogy ha majd
   bekövetkezik, higgyetek. Már nem sokat beszélek veletek, mert jön a  világ
   fejedelme. Rajtam ugyan nincs hatalma; hogy azonban megtudja a világ, hogy
   szeretem az Atyát: úgy cselekszem, amint az Atya meghagyta nekem."
   Jn 14,27-31a

   Elmélkedés:

   Az evangéliumok figyelmes olvasása megláttatja velünk, hogy az igazi  béke
   Krisztus győzelmének  jele. Ott  van  békés állapot,  ahol Jézus  győz.  A
   meggyógyított betegeknek azt  mondja, hogy  menjenek békével.  A béke  itt
   annak  a  jele,  hogy  Jézus  győzött  a  testi  betegség  felett.  Amikor
   megbocsátja a bűnöket, akkor szintén békével küldi el a megtérőket. A béke
   tehát itt is győzelem, diadal a bűn felett. A szentgyónás végén  egyébként
   a pap ezzel bocsátja  el a megtérőt:  "Isten megbocsátotta bűneidet,  menj
   békével". Itt is Krisztus győzelmét jelzi a béke. Az sem véletlen, hogy  a
   feltámadt Jézus így köszönti tanítványait: "Békesség nektek!". A béke  itt
   a  halálon  győzedelmeskedő  Krisztus  jele.  A  krisztusi  békében   való
   részesedés számunkra annak a  jele, hogy nem a  rossz és bűn, hanem  Jézus
   győz a szívünkben.

   Szeretlek Istenem, mert mindenek előtt voltál a világon.
   Szeretnem kell téged, mert saját kezeddel formáltál meg engem.
   Szeretlek téged Istenem, mert azért alkottál, hogy szeresselek.
   Uram, Istenem, szeretlek téged, mert te előbb szerettél engem!
   Mily boldogtalan voltam, amíg nem követtelek!
   Mily boldog leszek, ha egészen neked adom magam!
   Add, hogy csak érted éljek, és téged szeresselek!