[Evangelium] 2008-04-21

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 21., H, 05:10:04 CEST

   2008. április 21. - Hétfő

   Jézus az  utolsó  vacsorán  így beszélt  tanítványaihoz:  "Aki  ismeri  és
   teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt Atyám
   is szereti.  Én is  szeretni fogom  őt, és  kinyilatkoztatom magam  neki."
   Júdás - nem a karióti - itt közbeszólt: "Uram, hogyan van az, hogy  nekünk
   akarod kinyilatkoztatni magadat, és nem a világnak?" Jézus így  folytatta:
   "Aki szeret  engem, megtartja  tanításomat. Atyám  is szeretni  fogja  őt,
   hozzá megyünk, és lakóhelyet  veszünk nála. Aki nem  szeret engem, az  nem
   tartja meg  tanításomat. Az  a  tanítás pedig,  amelyet hallotok,  nem  az
   enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött. Ezeket akartam nektek elmondani,
   amíg veletek vagyok. S  a Vigasztaló, a Szentlélek,  akit majd a  nevemben
   küld az Atya,  megtanít titeket mindenre,  és eszetekbe juttatja  mindazt,
   amit mondtam nektek."

   Aki szeret engem, megtartja tanításomat - mondja Jézus az apostoloknak.  A
   szeretet  tehát  nem  csupán  egy  emberi  érzés,  hanem   cselekedetekben
   megvalósuló jóság. Isten  emberek iránti szeretete  sem csupán egy  érzés,
   hanem Krisztusban testet öltő valóság. A megtestesülés Isten  szeretetének
   a tette.  Jézus  pedig azzal  bizonyította  szeretetét az  Atya  iránt  és
   irántunk, hogy véghezvitte a megváltás tettét szenvedése és halála  által.
   Az igazi  szeretet azt  jelenti,  hogy mindent  oda kell  adni  fenntartás
   nélkül. Ezt teszi  Jézus, amikor  odaadja az életét.  E végtelen  szeretet
   viszontszeretetre ösztönöz minket. Nem elegendő az, ha csupán hangoztatjuk
   szeretetünket, ha nem nyilvánulnak meg azok jócselekedetekben.

   Ima papi hivatásokért
   Jézus, Urunk, Te azt mondottad,  kérjétek az aratás urát, hogy  munkásokat
   küldjön  földjébe.  Esedezve  kérünk,   szaporítsd  országunkban  a   papi
   hivatásokat, Te, ki  annyira óhajtod, hogy  isteni Szíved szeretetének  és
   irgalmasságainak hullámai  eláradjanak  a  lelkeken,  add  kegyesen,  hogy
   hívásodat a társadalom minden osztályában meghallják. A munkás és birtokos
   fia egyaránt.  Mind a  kettőnek szüksége  van. Adj,  kérünk, nagylelkű  és
   áldozatkész papokat,  imádságos és  áldozatos eucharisztikus  életeddel  a
   legbensőbben  egyesülve,   hogy  tevékenységükkel   Isten   dicsőíttessék,
   lelkeket mentsünk és  hazánkat megújítsuk. Ezért  kérünk Téged, óh  Jézus,
   örök pap  a Te  szentséges Anyád,  a Papok  Királynéjának  közbenjárására.
   Ámen.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (18.)
   A múlt vasárnap  sikeresen lezajlott a  szentmise közvetítése a  Katolikus
   Rádióban Szőcéről. Magam  is elcsodálkoztam, hogy  minden rendben volt,  s
   nem volt semmiféle technikai hiba.  Két nappal előbb egyetlen személy  fél
   óra alatt bekötötte a vonalat, amely tökéletesen működött. Ennek  fényében
   még kevésbé értem, hogy a korábbi zalalövői közvetítéssel miért volt gond,
   hiszen előtte  2  hétig tucatnyi  ember  dolgozott,  s végül  mégis  a  jó
   Istennek kellett közbelépnie, hogy ne  maradjon el a közvetítés. A  szőcei
   misére kivonult a  falu apraja-nagyja.  Nagyobb ünnep  volt ez  a kis  300
   katolikus hívővel bíró falunak,  mint egy bérmálás,  mert olyat már  sokat
   láttak.
   A bibliaórák résztvevőinek kis csapata továbbra is töretlen  lelkesedéssel
   jön. Most asszonyos könyvek  vannak napirenden. Szerdán elérhetővé  teszem
   újabb 4 óra vázlatát.
   Ahogyan a  labdarúgó  világbajnokságok  idején  megszaporodnak  a  focihoz
   értők, ugyanúgy hirtelen  rengeteg építésügyi szakértő  nőtt ki a  földből
   körülöttem. Mindenkivel kedélyesen elbeszélgetek annak tudatában, hogy kb.
   egyformán értünk az építéshez. Vannak kedvenc mondataim, amit a habarcstól
   a vízvezetékig  minden dologban  el lehet  sütni: "A  400-as helyett  jobb
   volna a 600-as." "Ezt így kell csinálni az új EU szabvány szerint."
   A kereskedők és  vállalkozók vagy  engem néznek Dárius  királynak vagy  ők
   akarnak azok lenni. Egyeseknek a világ  minden kincse se volna elég. Az  ő
   kedvenc  mondatuk  a  következő:  "Ebben  az  ajánlatban  már  nincs   sok
   tartalék." Ez  a mondat  azt  jelenti, hogy  az általuk  remélt  haszonnál
   kevesebbel nem érik  be. Azt  meg le se  merem írni,  hogy egyesek  milyen
   cúslág-gyanús ügyekbe akarnak bevonni.
   Amióta az  építkezés  miatt  hadiállapot  uralkodik  a  plébánián,  többet
   időzök,  imádkozok  a  templomban.   Ott  legalább  nyugalom  van.   Ennek
   köszönhetően otthonosabbnak is érzem a templomot. Szükség is van az imára,
   mert "ha az Úr nem építi a házat, hasztalan fárad az építő".
   Hálás  köszönettel  tartozok  azoknak,  akik  közületek  az  ima   mellett
   adományaikkal is támogatják plébániánkat. A sok kicsi valóban sokra  megy,
   s nagy segítség  most nekünk.  Aki adományt tudna  küldeni a  felújításra,
   kérem, küldjön  egy e-mailt  nekem a  his at katolikus.hu címemre  és  küldök
   részletesebb tájékoztatót.
   Kérem és köszönöm segítségeteket!
   István atya

   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC  kód:  TAKBHUHBXXX  Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni   postai
   utalvánnyal: Zalalövői Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.