[Evangelium] 2008-04-16

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 16., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. április 16. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus  hangos  szóval hirdette:  Aki  bennem  hisz,  nem
   énbennem hisz, hanem abban, aki küldött  engem. Aki engem lát, azt  látja,
   aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki bennem hisz,
   ne maradjon sötétségben.  Aki hallgatja ugyan  tanításomat, de nem  tartja
   meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem, hogy elítéljem  a
   világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája annak, aki megvet, és
   nem fogadja el tanításomat.  A tőlem hirdetett ige  ítéli el őt az  utolsó
   napon. Mert én nem magamtól beszéltem,  hanem az Atya, aki küldött  engem,
   hagyta meg nekem,  hogy mit  mondjak és mit  hirdessek. Tudom,  hogy az  ő
   parancsa örök  élet. Amit  tehát  hirdetek, úgy  hirdetem, amint  az  Atya
   mondta nekem.

   Az emberek és a mennyei Atya közti közvetítő szerepéről beszél Jézus. Tőle
   tudjuk, hogy  Isten a  mi  Atyánk, akitől  Jézus  elhozza az  örök  életre
   meghívó  tanítást.  Elhozza  a  megváltás   s  a  hit  világosságát.   Aki
   visszautasítja mindezt,  az  az  Atya ajándékát  veti  el  magától.  Jézus
   közvetítő tevékenységének köszönhetően  Isten-keresésünk nem hiábavaló  és
   eredménytelen emberi  erőlködés.  Isten közeledik  felénk,  hogy  könnyebb
   legyen nekünk a felismerés, a hit, a szeretet megtapasztalása. Isten talál
   ránk, hogy elárasszon miket a megbocsátással. Ha hittel elfogadom az  Atya
   küldöttének, Jézusnak  szavát,  akkor az  Atyának  engedelmeskedem.  Jézus
   halálig elmenő engedelmessége legyen példa számomra!

   Én Istenem! Felajánlom magamat égő áldozatul irgalmas szeretetednek,  hogy
   életem a tökéletes szeretet egyetlen hősi tette legyen. Könyörgök  Hozzád,
   hogy a Benned rejlő végtelen szeretetnek árját öntsd át lelkembe, hogy  az
   engem felemésszen, és a Te szeretetednek vértanújává tegyen.
   Igen, így akarok  elkészülni rá, hogy  Előtted megjelenhessek: a  szeretet
   mártírhalálával akarok meghalni, s így  egyenest a Te irgalmas  szereteted
   karjaiba repülni.
   Lisieux-i Szent Teréz

   XXIX. Budapest - Márianosztra Országos Ifjúsági Zarándoklat
   2008. május 1-3.
   2008. május 1-én  29. alkalommal  vágunk neki a  Budapest és  Márianosztra
   közötti útnak. Az idén magát a Bibliát helyezzük a középpontba.
   Gyere Te is! Gyertek Ti is!
   Ha még soha nem voltál...
   Ha már egyszer majdnem eljöttél...
   Ha már voltatok és jó volt...