[Evangelium] 2008-04-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 14., H, 05:10:02 CEST

   Jn 10,11-18

   Abban az időben Jézus  így szólt: "Én  vagyok a jó  pásztor. A jó  pásztor
   életét adja a juhokért. A béres  azonban, aki nem pásztor, akinek a  juhok
   nem a sajátjai, otthagyja  a juhokat, és elfut,  amikor látja, hogy jön  a
   farkas. A farkas aztán  elragadja és szétkergeti őket.  A béres azért  fut
   el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor. Ismerem
   enyéimet, és enyéim is ismernek engem,  - mint ahogy az Atya ismer  engem,
   és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. De más juhaim is vannak,
   amelyek nem ebből  az akolból  valók. Ezeket is  vezetnem kell.  Hallgatni
   fognak szavamra, és egy  nyáj lesz és egy  pásztor. Azért szeret engem  az
   Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd ismét visszavegyem. Nem veszi el
   tőlem senki, magam adom oda, mert  van rá hatalmam, hogy odaadjam, és  van
   rá hatalmam, hogy visszavegyem. Ezt a parancsot kaptam Atyámtól."
   2008. április 14. - Hétfő

   Elmélkedés:

   Én vagyok a jó pásztor  és életemet adom a juhokért  - mondja Jézus a  mai
   evangéliumban. Az Úr kereszthalála  mutatja, hogy Jézus mennyire  komolyan
   gondolta mindezt. Amikor  elérkezett a pillanat,  hogy az Atya  akaratának
   engedelmeskedve  oda   kell   adni   életét  a   mi   megváltásunkért   és
   üdvösségünkért, akkor nem nem késlekedett. Az Atya iránti szeretet mellett
   az irántunk való  szeretet is erre  ösztönözte. Nem nem  fél és nem  félti
   önmagát, hanem értünk aggódik és utánunk jön, ha látja, hogy bűneink miatt
   rossz úton járunk. Nagyon ostobának kellene lennünk ahhoz, ha ezen utánunk
   induló szeretet  elől  el  akarnánk  rejtőzni, s  nem  engednénk,  hogy  Ő
   vezessen minket az üdvösség útján.

   Adj nekem, Uram
   buzgalmat - téged keresni,
   bölcsességet - téged követni