[Evangelium] 2008-04-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Ápr. 9., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. április 9. - Szerda

   Kafarnaumban így tanította Jézus a sokaságot: "Én vagyok az élet  kenyere.
   Aki hozzám jön, nem éhezik többé; és aki bennem hisz, nem szomjazik  soha.
   Megmondtam nektek: Bár láttok engem,  mégsem hisztek. Minden, amit a  Atya
   nekem ad, hozzám  jön. Aki tehát  hozzám jön, nem  utasítom el. Nem  azért
   jöttem le  a mennyből,  hogy  a magam  akaratát cselekedjem,  hanem  annak
   akaratát, aki küldött engem. Aki pedig küldött, annak az az akarata,  hogy
   semmit el  ne veszítsek  abból, amit  nekem adott,  hanem feltámasszam  az
   utolsó napon. Atyám  akarata az,  hogy mindaz, aki  látja a  Fiút és  hisz
   benne, örökké éljen, és én feltámasztom az utolsó napon."

   Jézus eucharisztikus  beszéde folytatódik  az evangéliumban,  amelyben  az
   élet kenyerének nevezi önmagát,  aztán pedig a  benne hívőkről, illetve  a
   hitetlenekről  szól.  Jézus   megismerése  ugyan   minden  ember   számára
   megadatik, de  a hit  nem. Az  örök életre  csak az  juthat el,  aki  hisz
   Jézusban, s aki az Ő  testével tálálkozik. Az Oltáriszentség  mindenképpen
   titok marad az emberi  értelem számára, de  elsősorban nem is  megértenünk
   kell, hanem  szeretetünk  jeleként magunkhoz  vennünk.  A  szentáldozással
   kifejezzük egységünket Jézussal, valamint az Egyházzal, hiszen mindannyian
   egy kenyérből táplálkozunk.

   Hiszem, Istenem és Megváltóm,
   erősen hiszem,
   hogy az Oltáriszentségben vagy,
   mint igaz Isten és igaz ember.

   Hiszem, hogy a te tested, a te véred,
   a te lelked, a te istenséged
   és szent emberséged egészen
   bennfoglaltatik e szent ostyában,
   habár szemeim mindebből
   semmit sem látnak.

   De mi szükség is azt tudnom,
   hogy hogyan jössz hozzám
   e szentségben, én Istenem?

   Elég, hogy hiszem
   erős hittel hiszem,
   hogy valósággal te vagy az,
   aki hozzám jössz.
   És ezt azért hiszem,
   mert te magad mondtad,
   ki örök igazság vagy;
   azért hiszem, mert tudom,
   hogy szereteted mindenhatóságának
   semmi sem lehetetlen.

   Ó, lelkem isteni Megváltója,
   magamhoz veszem tehát azon szent testet,
   mely Szűz Máriától született,
   mely meghalt a keresztfán,
   mely harmadnapra feltámadott,
   és most dicsőségének
   fénytengerében tündököl.

   Magamhoz veszem ezen szent lelket,
   minden csodáid teljét és összegét;
   magamhoz veszem istenségedet,
   a Szentháromságot
   minden tökéletességével.

   Igen, hiszem, hogy bírni fogom
   e drága kincseket!

   Itt vagyok, édes Megváltóm,
   elhoztam bűneim súlyos terhét,
   hogy lábaidhoz tegyem.
   Mosd le azokat drága szent véreddel,
   hogy többé semmi nyomuk
   ne maradjon lelkemben!
   Ámen.
   Szalézi Szent Ferenc

   Kedves barátaim!
   Április 1-re sajnos a listával  máig ismeretlen eredetű, komoly  technikai
   hiba történt, ami miatt sokan napokig  nem kapták meg az e-vangéliumot.  A
   hibát  sikerült  kijavítani,  tehát,  aki  naponta  szeretné  továbbra  is
   megkapni az e-mailt, annak nincs semmi teendője. Kérem, hogy akik  havonta
   egyetlen e-mailben akarnak mindent megkapni, állítsák be maguknak a digest
   módot.
   Kérem, hogy  a  listára  ne  írjatok  levelet  (pl.  a  kiküldött  levélre
   "Válasz"), mert azt úgysem fogja ezután sem megkapni senki.
   Imakéréseket, e-mail  változást és  minden egyéb  ügyet a  feliratkozáskor
   kapott üdvözlő levélben  található saját e-mail  címemre küldhettek,  mert
   ezt olvasom naponta.
   Bocsánatot kérek mindazoktól, akiket érintett az e-vangélium hiányt!
   István atya