[Evangelium] 2008-03-31

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Már. 31., H, 05:10:01 CEST

   2008. március 31. - Hétfő, Urunk születésének hírüladása (Gyümölcsoltó
   Boldogasszony)

   Abban az időben Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába
   egy  szűzhöz,  aki  jegyese  volt  egy  férfinak,  a  Dávid  házából  való
   Józsefnek. A szűz neve Mária volt. Az angyal belépett hozzá és így  szólt:
   "Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te minden
   asszonynál!"
   Ennek hallatára  Mária zavarba  jött és  gondolkodóba esett,  hogy  miféle
   köszöntés ez. Az angyal azonban folytatta: "Ne félj, Mária! Hisz kegyelmet
   találtál Istennél! Mert íme, gyermeket fogansz méhedben, és fiút szülsz, s
   Jézusnak fogod  őt nevezni!  Nagy  lesz ő:  a Magasságbeli  Fiának  fogják
   hívni. Az  Úristen neki  adja atyjának,  Dávidnak trónját.  Uralkodni  fog
   Jákob házán mindörökké, és uralmának soha nem lesz vége!"
   Mária ekkor megkérdezte az  angyalt: "Hogyan történhet  meg ez, amikor  én
   férfit nem ismerek?" Az angyal ezt válaszolta neki: "A Szentlélek száll le
   rád, és a Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért szent lesz az,  ki
   tőled születik: Isten Fiának fogják  őt hívni. Lásd, rokonod, Erzsébet  is
   gyermeket fogant  öregségében,  sőt,  már  a  hatodik  hónapban  van,  bár
   magtalannak tartják az emberek. Istennél semmi sem lehetetlen."
   Erre Mária így szólt: "Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem  szavaid
   szerint!" Ezután az angyal eltávozott.

   Istennél semmi  sem  lehetetlen  - mondja  az  angyal  Jézus  születésének
   hírüladásakor Máriának.  Szavai természetesen  nem csak  Keresztelő  János
   csodás születésére  vonatkoznak,  hanem  Jézusra  is.  Isten  számára  nem
   lehetetlen az, hogy a  Fiúisten egy szűz leány  által jöjjön a világra,  s
   nem lehetetlen az sem, hogy a  mennyei Atya feltámassza a Fút a  halálból.
   Ilyen különleges isteni  jelek kísérik az  Úr egész életét  fogantatásának
   pillanatától kezdve egészen feltámadásáig és mennybemeneteléig. S mivel mi
   is Isten gyermekei vagyunk a keresztség révén, ugyanígy a mi életünkben is
   tehet olyan csodákat, amelyek az ember számára lehetetlennek tűnnek, ha ki
   tudjuk mondani, hogy minden az Ő terve és akarata szerint történjen.

   Minden  reményemet  beléd  helyezem,   Isten  Anyja,  reményt   vesztettek
   reménysége. Te mindenkit szívesen megvédsz, aki hozzád esedezik, Te vagy a
   keresztények menedéke!
   Ne vess meg engem,  aki bűnös vagyok! Bűnnel  mocskoltam be magamat,  amit
   gondolatban, szóban  és  tettben  követtem  el.  Érdemtelen  vagyok,  mert
   könnyelműségemmel a bűn szolgájává lettem.
   Hallgasd meg tisztátalan ajkam könyörgését. Emlékeztesd szent Fiadat, a mi
   Urunkat és parancsolónkat, hogy te az ő édesanyja vagy! Kérd, hogy jóságos
   szívét ne  zárja  be  előttem,  bocsássa  meg  bűneimet,  és  adja  meg  a
   kegyelmet, hogy parancsait hűségesen teljesítsem!

   Papi élményeim a Zala-völgyben (16.)
   A húsvéti ünnepek alatt  be kellett látnom, hogy  nekem is hasznos, ha  az
   elmélkedéseket  legalább  néhány  nappal  korábban  megírom.  Az   "utolsó
   pillanatban" úgysem  jutna eszembe  sok értelmes  dolog, hiszen  inkább  a
   gyóntatásra és  az előkészületre  kell  figyelnem. Azt  is  megtapasztalom
   évről  évre,   hogy  a   minisztránsok  felkészítése   elengedhetetlen   a
   méltóságteljes szertartáshoz.  Itt, az  új  helyemen persze  egyes  szülők
   csodálkoztak egy  kicsit azon,  hogy délelőttönként  a gyerekekkel  szépen
   elgyakoroltunk mindent az esti  szertartásra, s kiosztottuk mindenkinek  a
   feladatokat, de aztán belátták, hogy így valóban szebb az ünneplés, mintha
   rögtönöznénk. Fontos, hogy  minden minisztránsnak legyen  feladata, még  a
   legkisebb is tud valamit egyedül végezni. Ez kétségtelenül növeli bennük a
   felelősségérzetet.
   A bibliaórákra szépen járnak továbbra is  a felnőttek. Még csak a  felénél
   járunk a tervezett sorozatnak, de már most aggódnak, hogy mi lesz, ha vége
   lesz. Lesz-e folytatás? Talán igen.
   És akkor itt van a következő adag bibliaóra anyaga:
   [1]bibliaora05
   [2]bibliaora06
   [3]bibliaora07
   [4]bibliaora08
   (A számokat átírva könnyen megtalálhatóak a korábbiak is.)

   A héten kiköltöztem  a plébániaépület  augusztusban rendebetett,  egyetlen
   lakható  szobájából.   A   napokban   elkezdődik   a   teljes   felújítás.
   Gyakorlatilag minden  megújul, csak  a falak  maradnak, meg  persze én  az
   építkezés ideje alatt, amitől frászt kapott a fő mesterember. Hát  persze,
   hogy könnyebb volna nekik, ha nem lennék a házban, de hová menjek? Valahol
   csak aludnom kell, és a hivatalnak  is működnie kell. A szoba, amely  most
   inkább raktárhoz hasonlít, s amelyben  meghúzom magam 1-2 hónapra,  nagyon
   divatos. Kb. úgy  az 1970-es  évek elejének divatja.  Akkor volt  utoljára
   festve. Van  mellette egy  tisztálkodásra alkalmas  helyiség is.  Korábban
   ugyan azt állítottam, hogy ez bizony nem alkalmas tisztálkodásra, de azóta
   beláttam,  hogy  mégis   alkalmas.  Fürdőszobának   is  nevezhetném   erős
   eufemizmussal. Nosztalgiaérzéseket  kelt bennem  abból az  időből,  amikor
   kényszerű sorkatonai szolgálatomat töltöttem egykoron. A laktanyában  volt
   ilyen "fürdő".  Az  igényesség  most  inkább csak  belső  érzés,  a  külső
   valóságot pedig  az igénytelenség  jellemzi.  Ha kibírtam  a  katonaságot,
   akkor ezt a néhány hónapot is. Az építkezések alatt Szent Józsefhez szokás
   imádkozni közbenjárásért. Mától ő lesz a legjobb barátom a szentek  közül.
   Megköszönöm, ha ti is kéritek imáitokban, hogy segítsen.
   Jövő vasárnap, április 6-án élő adásban a mi zalalövői templomunkból  lesz
   a szentmise közvetítés a Kossuth rádióban és a Magyar Katolikus  Rádióban.
   A mise 10 órakor kezdődik. Itt még  nem volt ilyen, de hát egyszer ezt  is
   el kell kezdeni.
   István atya