[Evangelium] 2008-03-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Már. 28., P, 05:10:03 CET

   2008. március 28. - Péntek

   Feltámadása után  Jézus egy  alkalommal így  jelent meg  tanítványainak  a
   Tibériás-tó partján:  Együtt  voltak  Simon Péter  és  Tamás,  melléknevén
   Didimusz (vagyis Iker), továbbá a galileai Kánából való Nátánáel, Zebedeus
   fiai és még két másik tanítvány. Simon Péter így szólt hozzájuk: "Elmegyek
   halászni." "Mi is veled megyünk" - felelték. Kimentek és bárkába szálltak.
   De azon az éjszakán nem fogtak semmit. Amikor megvirradt, Jézus ott állt a
   parton. A  tanítványok azonban  nem  ismerték fel,  hogy Jézus  az.  Jézus
   megszólította őket: "Fiaim, nincs valami ennivalótok?" "Nincs" - felelték.
   Erre azt mondta nekik: "Vessétek ki a hálót a bárka jobb oldalán, ott majd
   találtok." Kivetették a hálót,  s alig bírták  kihúzni a tömérdek  haltól.
   Erre az a tanítvány, akit Jézus szeretett, így szólt Péterhez: "Az Úr az!"
   Amint Simon Péter meghallotta,  hogy az Úr az,  magára öltötte köntösét  -
   mert neki volt vetkőzve -, és be-ugrott a vízbe. A többi tanítvány követte
   a bárkával. A hallal teli hálót is maguk után húzták. Nem voltak messze  a
   parttól, csak  mintegy  kétszáz  könyöknyire. Amikor  partot  értek,  izzó
   parazsat láttak, s rajta halat, mellette meg kenyeret. Jézus szólt  nekik:
   "Hozzatok a  halakból,  amelyeket  most fogtatok."  Péter  visszament,  és
   partra vonta  a  hálót,  amely  tele  volt  nagy  halakkal,  szám  szerint
   százötvenhárommal, s bár ennyi  volt benne, nem szakadt  el a háló.  Jézus
   hívta őket:  "Gyertek,  egyetek!"  A tanítványok  közül  senki  sem  merte
   megkérdezni: "Ki vagy?"  - hiszen  tudták, hogy az  Úr az.  Jézus fogta  a
   kenyeret, és adott nekik. Ugyanígy a  halból is. Ez volt a harmadik  eset,
   hogy a halálból való feltámadása után Jézus megjelent tanítványainak.

   A mai evangélium  azt tanúsítja,  hogy az apostolok  csak lassan  értették
   meg, hogy  Jézus  feltámadása  gyökeresen megváltoztatja  az  életüket,  s
   mostantól csak annak a  küldetésnek kell élniük,  amellyel az Úr  megbízza
   őket. A húsvéti események után Péter visszatér korábbi foglalkozásához,  a
   halászathoz.  Ott  akarja  folytatni  az  életét,  ahol  a  Jézussal  való
   találkozáskor, három  évvel korábban  abbahagyta. A  többiek szintén  vele
   tartanak, de munkájuknak nincs gyümölcse.
   Jézus feltámadása a  mi számunkra  is új  kezdetet jelent.  Megváltoztatja
   életünket. Rá  kell döbbennünk,  hogy  Jézus feltámadása  ismeretében  nem
   mehet minden ugyanúgy, mint korábban. Ha nincs rám és az életemre hatással
   a feltámadás, akkor valójában nem  értettem meg annak jelentőségét.  Jézus
   azt szeretné, hogy én is a feltámadás tanúja és hirdetője legyek.

   Segíts meg Atyám,  és vezess nyugalmas  legelőidre, ahol az  örökkévalóság
   tiszta vize folyik. Légy az én  világosságom, s mutass nekem utat!  Veled,
   melletted akarok járni,  Veled beszélgetni, hogy  világosságot adj  nekem.
   Szeretett  Atyám,  maradj   bennem,  hogy  békét   leljek,  hogy   érezzem
   szeretetedet. Nyomodban akarok járni, Veled szeretnék maradni.  Világosíts
   meg, szeress, légy velem most és mindenkor.