[Evangelium] 2008-03-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Már. 24., H, 05:10:02 CET

   Az  asszonyok  gyorsan  elsiettek  a  sírtól.  Remegve,  de  nagy  örömmel
   futottak, hogy megvigyék a hírt a tanítványoknak. És íme, egyszerre  Jézus
   jött  velük  szemben,  és  megszólította  őket:  "Üdv  nektek!"  Ők  pedig
   odasiettek hozzá, leborultak  előtte, és átkarolták  a lábát. Ekkor  Jézus
   így szólt hozzájuk: "Ne féljetek! Siessetek, vigyétek hírül testvéreimnek,
   hogy menjenek  Galileába,  mert  ott  viszontláthatnak  engem."  Még  úton
   voltak, amikor néhány őr  bement a városba, és  jelentette a főpapoknak  a
   történteket. Ezek a  vénekkel együtt tanácsot  tartottak. Úgy  határoztak,
   hogy sok pénzt adnak  a katonáknak, és  meghagyják nekik: "Mondjátok  azt,
   hogy éjnek idején, amíg mi aludtunk, odajöttek a tanítványai, és  ellopták
   a holttestet. Ha tudomást szerez róla a helytartó, mi majd  megnyugtatjuk,
   és kimentünk benneteket." Azok  elfogadták a pénzt,  és úgy tettek,  ahogy
   meghagyták nekik. Ez a szóbeszéd mind a mai napig el van terjedve a zsidók
   között.
   2008. március 24. - Húsvéthétfő

   Elmélkedés:

   Nem újkeletű dolog a feltámadás tagadása. Már mindjárt a Jézus feltámadása
   napján egyesek kísérletet  tesznek arra, hogy  megakadályozzák az  igazság
   örömhírének terjedését. Hamis dolgot találnak  ki, s a katonák jó  pénzért
   hajlandók belemenni a hazugságba. S miközben ők a hazugság útjára épnek, a
   feltámadt Jézus elindul, hogy sorra találkozzon azokkal, akiket  szeretet,
   s akikben  meg szeretné  erősíteni a  hitet egy  személyes  találkozással.
   Vajon én  melyik útra  lépek? A  hazugság útjára,  hogy én  is hamis  tanú
   legyek, s tagadjam a feltámadást? Vagy olyan útra, amelyen találkozhatok a
   feltámad Üdvözítővel, hogy én is a feltámadás hirdetője legyek.

   Segíts meg Atyám,  és vezess nyugalmas  legelőidre, ahol az  örökkévalóság
   tiszta vize folyik. Légy az én  világosságom, s mutass nekem utat!  Veled,
   melletted akarok járni,  Veled beszélgetni, hogy  világosságot adj  nekem.
   Szeretett  Atyám,  maradj   bennem,  hogy  békét   leljek,  hogy   érezzem
   szeretetedet. Nyomodban akarok járni, Veled szeretnék maradni.  Világosíts
   meg, szeress, légy velem most és mindenkor. Ámen.