[Evangelium] 2008-03-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Már. 14., P, 05:10:02 CET

   2008. március 14. - Péntek

   Egy alkalommal a zsidók köveket ragadtak, hogy megkövezzék Jézust. Erre  ő
   megkérdezte tőlük:  "Sok jótettet  vittem  végbe köztetek  Atyám  nevében.
   Melyik  jócselekedetért   akartok   megkövezni  engem?"   A   zsidók   ezt
   válaszolták: "Nem  a jócselekedetért,  hanem  a káromkodás  miatt  akarunk
   megkövezni, mert ember létedre Istenné teszed magadat." Jézus ezt felelte:
   "A Szentírásban nemde ez áll: Én mondottam: istenek vagytok? Ha már azokat
   is isteneknek mondja az írás, akikhez Isten  igéje szólt - és az írás  nem
   veszítheti érvényét -, hogyan mondhatjátok arról, akit az Atya megszentelt
   és a  világba küldött:  Káromkodol! -  mert azt  mondtam, hogy  Isten  Fia
   vagyok? Ha nem cselekszem Atyám tetteit, ne higgyetek nekem! De ha  azokat
   cselekszem, és nekem nem akartok hinni, higgyetek a tetteknek, hogy  végre
   lássátok és elismerjétek:  az Atya énbennem  van és én  az Atyában."  Erre
   ismét el akarták fogni őt, de kiszabadította magát kezükből. Ezután  Jézus
   újra a Jordánon túlra ment, arra a helyre, ahol János először  keresztelt,
   és ott is maradt.  Sokan keresték fel, mert  így vélekedtek: "János  ugyan
   egyetlen csodát sem tett, de amit Jézusról mondott, az igaznak bizonyult."
   És sokan hittek Jézusban.

   Jézus látja, hogy  mennyire fokozódik  a szembenállás  amiatt, hogy  Isten
   Fiának nevezi magát. A zsidók ezt vallási felfogásuk szerint káromkodásnak
   tartják, hiszen  így  Jézus  Istennek tartja  magát.  Annyi  biztos,  hogy
   kijelentései alapján nem hisznek neki. De vajon miért nem hisznek a tettei
   alapján? Hiszen  cselekedetei  arról tanúskodnak,  hogy  olyan  rendkívüli
   hatalommal cselekszik, amelyre  ember nem képes.  Vajon miért nem  hisznek
   neki, hiszen  ők  is láthatták  azokat  a jócselekedeteket,  amelyekkel  a
   betegeket segítette. A jócselekedeteket  egyébként a zsidók is  elismerik,
   de gondolkodásukba nem fér bele az,  hogy mindezt maga Isten teszi.  Jézus
   legnagyobb jócselekedete  az, hogy  meghal értünk  a kereszten.  Hiszem-e,
   hogy ezt megváltó tettek maga Isten hajtja végre?

   Megfeszített és föltámadt  Urunk! Taníts meg  minket arra, hogyan  küzdjük
   meg a  mindennapi  élet harcait,  és  így teljesebbé  váljon  életünk.  Te
   türelmesen  és  alázatosan   viseled  az  emberi   élet  terheit,   miként
   kereszthalálod és szenvedésed kínjait.
   Segíts, hogy  napi  fájdalmainkat és  konfliktusainkat,  mint  növekedésre
   kapott lehetőségeket  fogadjuk, és  így egyre  hasonlóbbá váljunk  Hozzád.
   Add, hogy türelmesen és bátran viseljük a szenvedéseket, bízva abban, hogy
   Te támogatsz.