[Evangelium] 2008-03-11

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Már. 11., K, 05:10:02 CET

   2008. március 11. - Kedd

   A  Sátoros-ünnep  alkalmával  Jézus  így  beszélt  a  farizeusokhoz:   "Én
   elmegyek, és  ti  hiába kerestek,  mert  meghaltok bűneitekben.  Ahova  én
   megyek, oda ti nem jöhettek." A  zsidók erre tanakodni kezdtek: "Csak  nem
   akarja megölni  magát,  hogy ezt  mondja:  Ahová  én megyek,  oda  ti  nem
   jöhettek"? Jézus így  folytatta: "Ti  innen alulról  vagytok, én  felülről
   vagyok. Ti ebből a világból vagytok, én nem ebből a világból vagyok. Azért
   mondtam nektek, hogy  meghaltok bűneitekben, mert  nem hiszitek el  rólam,
   hogy ki vagyok:  ezért kell meghalnotok  bűneitekben." Erre  megkérdezték:
   "De hát ki  vagy te?" Jézus  azt válaszolta: "Kezdettől  fogva az  vagyok,
   amit mondok is nektek.  Sokat kellene még  beszélnem rólatok, és  ítéletet
   mondanom felettetek,  mert  aki engem  küldött,  igazmondó; én  pedig  azt
   hirdetem a világnak, amit tőle hallottam." De azok nem értették meg,  hogy
   az  Atyáról  beszél  nekik.  Végül  Jézus  azt  mondta  nekik:  "Ha   majd
   felemelitek (a kereszten) az Emberfiát, akkor megtudjátok, hogy én vagyok,
   és hogy semmit nem  teszek önmagamtól, hanem  azt hirdetem, amit  Atyámtól
   tanultam. Aki küldött engem,  az velem van, és  nem hagy magamra, mert  én
   mindig azt cselekszem, amiben  ő tetszését találja."  E szavak után  sokan
   hittek Jézusban.

   A mai evangélium is  azt a kérdést feszegeti,  hogy ki valójában Jézus  és
   honnan  jött.   Sokan  azt   gondolják,   hogy  tisztában   vannak   Jézus
   származásával: Názáretből való és ismerik családját. Ez igaz ugyan  ugyan,
   de mégsem  a teljes  igazság. Aki  csak azt  tudja Jézusról,  hogy  melyik
   városból való, az még  nagyon keveset értett meg  abból, hogy Ő a  mennyei
   Atya küldötte. Aki  csak Jézus  emberi származását ismeri,  még nem  érti,
   hogy  Istentől   jött.   Jézus   igazi   kilétére   nagypénteken,   az   ő
   kereszthalálakor fog  fény derülni.  Önfeláldozása  az az  esemény,  amely
   egyértelműen jelzi irántunk  való szeretetét.  Ő a mi  megváltónk, aki  az
   Atya iránti engedelmességből vállalja megváltásunk szolgálatát.

   Fölséges és dicsőséges Isten, ragyogd  be szívem sötétségét, és adj  nekem
   igaz hitet, biztos  reményt és tökéletes  szeretetet, érzéket és  értelmet
   Uram, hogy megtegyem a te szent és igaz parancsodat.
   Assisi Szent Ferenc