[Evangelium] 2008-03-01

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Már. 1., Szo, 05:10:03 CET

   2008. március 1. - Szombat

   Abban az  időben az  elbizakodottaknak,  akik magukat  igaznak  tartották,
   másokat pedig megvetettek,  Jézus ezt a  példabeszédet mondta: "Két  ember
   fölment a templomba imádkozni,  az egyik farizeus volt,  a másik vámos.  A
   farizeus megállt, és  így imádkozott magában:  Istenem, hálát adok  neked,
   hogy  nem  vagyok  olyan,  mint   a  többi  ember,  rabló,   igazságtalan,
   házasságtörő, mint ez a vámos  is. Kétszer böjtölök hetenként, és  tizedet
   adok mindenből, amim van. A vámos pedig távolabb állt meg, és a szemét sem
   merte az  égre emelni,  hanem  a mellét  verve  így szólt:  Istenem,  légy
   irgalmas nekem, bűnösnek! Mondom nektek,  hogy ez megigazultan ment  haza,
   amaz viszont nem. Mert mindazt, aki magát felmagasztalja, megalázzák,  aki
   pedig megalázza magát, azt felmagasztalják."

   A  "nem  loptam,   nem  csaltam,  nem   hazudtam"  kijelentéssel   kezdődő
   gyóntatószéki jelenetek gyakran azzal fejeződnek  be, hogy a gyóntató  pap
   egy árva bűnöcskét  sem tud kihúzni  az illetőből. Szentgyónásnak  nehezen
   lehetne nevezni az ilyet és a gyóntatószékben térdeplő emberre sem  illik,
   hogy ő  a  bűnbánó vagy  megtérő.  Úgy tűnik,  hogy  az ilyen  ember  csak
   dicsekedni akar a pap vagy Isten  előtt. Pontosan úgy viselkedik, mint  az
   evangéliumban szereplő farizeus.
   A húsvét előtti időben elvégezzük szentgyónásunkat. Remélhetőleg nem  csak
   szokásból. Remélhetőleg nem csak azért, mert ezt kéri, ajánlja  Egyházunk.
   Remélhetőleg azért,  mert  valóban  bánjuk  bűneinket.  Legyünk  őszinték!
   Legyen őszinte az  alázatunk és  őszinte a  bűnbánatunk! Legyünk  őszinték
   magunkhoz és őszinték Istenhez!

   Uram, Istenem,  szívből  bánom  egész életem  minden  vétkét,  mert  ezzel
   rászolgáltam büntetésedre;  mivel hozzád,  legnagyobb jótevőmhöz  hálátlan
   voltam; különösen pedig  azért, mert téged,  végtelenül jó Istent  ezáltal
   megbántottalak!
   Ígérem, hogy életemet megjavítom, és  többé nem akarok vétkezni.  Jézusom,
   add ehhez kegyelmedet!

   Kedves barátaim!
   László imát  kér,  hogy egy  hosszúra  nyúlt  válás után  legyen  ereje  a
   családnak talpra állni.
   Nagyszülők   és   a   szülők   kérnek   imát,   hogy   Berci   kistestvére
   megszülethessen.
   Márta imát kér fia keresztanyjáért, aki nyugdíj előtt áll, és nehéz anyagi
   helyzetben van, bizonytalan munkahelye miatt.
   Rózsa  és  Lajos  imát  kér  egy   Házas  Hétvégés  pár  28  éves   leánya
   gyógyulásáért, aki az  újvidéki kórházban  súlyos agyi  műtéten esett  át,
   valamint a családért, hogy  tudják a mennyei  Atyára bízni gyermeküket  és
   magukat.
   Katalin egy papi hivatásért kéri közösségünk imáját.
   Orsolya imát  kér Editért,  egy  37 éves,  3 gyermekes  édesanyáért,  akit
   melldaganattal műtöttek.
   Anikó imát kér családjáért és azért, hogy hosszú próbálkozás és  szenvedés
   után adjon nekik az Úr második gyermeket.
   István imát kér nehéz anyagi helyzetbe került családjáért.
   Mária fiáért kér imát, aki belekeveredett egy bűncselekménybe.
   Éva imát kér, hogy sikerüljön egy vizsgája.
   Elvira imát  kér Gabrielláért,  hogy megtalálja  társát és  Béláért,  hogy
   találjon munkát.
   Melinda imát kér Ágnesért, aki autóbalesetet szenvedett.
   Anikó imát kér gyermekáldásért.
   Gergő imát  kér Lászlóért,  aki  egy éve  daganatos és  más  betegségekben
   szenved.
   Rózsa és Lajos Franciskáért kér imát, aki a héten szívműtéten esett át.
   Orsolya Katalinért kér imát, aki menyasszony és élete legszebb  korszakába
   lépne, de orvosi vizsgálatok alapján lehet, hogy rákos.
   Valiért, aki harmadszor vesz  részt kemoterápiás kezelésen, és  Lászlóért,
   akinek rossz a  szövettana és rossz  szokásoktól való szabadulásokért  kér
   imát Margit.
   Katalin imát kér egy édesapáért, aki sorozatos kudarcai miatt nem  találja
   önmagát és rossz úton jár.
   Tímea és Géza imát kér második gyermekük megérkezéséért.
   Enikő szintén gyermekáldásért kér imát.
   Mária imát kér keresztfiáért és férjéért.
   A kérők nevében is köszönöm imáitokat!
   István atya