[Evangelium] 2008-02-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Feb. 29., P, 05:10:01 CET

   2008. február 29. - Péntek

   Abban az  időben egy  írástudó  megkérdezte Jézustól:  "Melyik az  első  a
   parancsok közül?" Jézus így válaszolt: "Ez az első: Halld, Izrael! Az  Úr,
   a mi Istenünk, az egyetlen Úr. Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből,
   teljes lelkedből, teljes  elmédből és  minden erődből!  A második  hasonló
   ehhez:  Szeresd  felebarátodat,  mint  önmagadat!  Ezeknél  nincs  nagyobb
   parancsolat."
   Az írástudó erre azt válaszolta: "Valóban, jól mondtad, Mester, hogy ő  az
   Egyetlen, és  hogy  rajta kívül  nincs  más. És  azt  is, hogy  őt  teljes
   szívünkből, teljes elménkből és  teljes erőnkből szeretni,  embertársunkat
   pedig úgy szeretni, mint saját magunkat, többet ér minden égő- vagy  véres
   áldozatnál."
   Jézus az  okos  felelet hallatára  megdicsérte:  "Nem jársz  messze  Isten
   országától." Ezután már több kérdést nem mertek neki föltenni.
   Mk 12,28b-34

   Elmélkedés:

   Senki sem állíthatja, hogy nem tud a szeretet kötelességéről, hiszen Isten
   törvénye a  szívünkbe  van  írva,  s  ez  különösen  is  igaz  a  szeretet
   törvényéről. Az ember  annak az  Istennek a képmására  lett teremtve,  aki
   maga a szeretet. S miként  Isten minden tevékenységét a szeretet  vezérli,
   ugyanígy a szeretetnek kell  irányítania minden érzésünket,  gondolatunkat
   és cselekedetünket.  Az  igazi  szeretet mindig  egy  másik  személy  felé
   fordul. Isten felé vagy az embertárs felé. Az igazi, önzetlen szeretet nem
   zárkózik önmagába,  hanem  megnyílik a  másik  felé, hogy  őt  gazdagítsa.
   Természetesen nem elég csupán tudni ezt, hanem minden nap gyakorolnunk  is
   kell, hogy szeretetünk által növekedjen Isten országa.

   Uram, te azt mondtad  tanítványaidnak: Ti vagytok  a világ világossága.  A
   fény világít, szórja sugarát és elűzi a sötétséget. Engedd, Uram, hogy  én
   is fénysugár lehessek!
   Hadd vigyem az öröm fényét  az emberek közé, hiszen  én is a te  kegyelmed
   fényességében élek!
   Hadd legyek  akaratod  szerint a  világosság  gyermeke! Világítson  az  én
   életem is,  hogy  a  téged  kereső, utánad  vágyó  lelkek  általam  hozzád
   találjanak!

   Kedves barátaim!
   A Biblia évében minden 500-dik feliratkozó és aki őneki ajánlja listánkat,
   egy-egy bibliát  kap  ajándékba.  Most  ismét  kerek  számhoz  közeledünk,
   átlépve a 12900-as számot. Ezen a héten tehát újabb két biblia találja meg
   gazdáját. Aki  tehát ajánlja  barátainak és  ismerőseinek a  bibliaolvasás
   e-mailes lehetőségét, most könnyen hozzájuthat egy szentíráshoz.
   Köszönöm, hogy lelkesen terjesztitek az e-vangéliumot!
   Szeretettel: István atya