[Evangelium] 2008-02-27

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Feb. 27., Sze, 05:10:02 CET

   2008. február 27. - Szerda

   A hegyi beszédben Jézus ezt  mondta tanítványainak: "Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé  tenni. Bizony mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem  vész el a törvényből sem egy i betű,  sem
   egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is  eltöröl
   akár a legkisebb  parancsok közül  is, és  úgy tanítja  az embereket,  azt
   nagyon  kicsinek  fogják  hívni  a  mennyek  országában.  És  mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában.

   A  legtöbb  embernek  nincs  gondja  Isten  törvényeinek  ismeretével,   a
   megtartásukkal azonban igen. Könnyen  adunk magunknak felmentéseket,  vagy
   találunk  olyan  okot,   ami  miatt   valamit  nem   tartunk  bűnnek.   Ez
   gondolkodásmód  igencsak   felelőtlen   és   az   üdvösség   szempontjából
   kockázatos. Ha belátjuk,  hogy Isten  törvényei valóban  az üdvösség  felé
   segítenek minket,  akkor  talán könnyebbé  válik  azok megtartása.  Az  az
   érvelés is hiábavaló  volna részünkről, hogy  Isten törvényei túl  nehezek
   számunkra és megtartásuk lehetetlen. Isten parancsai szerint élni  sokszor
   valóban nehéz, de  nem lehetetlen.  Örök sorsunk függ  attól, hogy  készek
   vagyunk-e engedelmeskedni Istenünknek.

   Könyörülj rajtam, Istenem,
   szerető jóságod szerint,
   és minthogy mérhetetlen a te irgalmad,
   gonoszságomat töröld le rólam!
   Mosd le bűnömet teljesen,
   és vétkemtől tisztíts meg engem!
   Gonoszságomat belátom,
   bűnöm előttem lebeg szüntelen.
   Egyedül csak ellened vetkeztem,
   ami színed előtt gonosz, olyat tettem.
   Te feddhetetlen vagy döntéseidben,
   és igazságos, amikor ítélsz.
   íme, én bűnben születtem,
   anyám már vétekben fogant engem.
   Te pedig a szívben élő hűséget kedveled,
   és kinyilatkoztattad nekem bölcsességed titkait.
   Hints meg izsóppal, és tiszta leszek,
   moss meg, és fehérebb leszek, mint a hó!
   Add, hogy vidámságot és örömet halljak,
   hadd örvendezzenek megtört csontjaim!
   50. zsoltár/1.

   Kedves barátaim!
   A Biblia évében minden 500-dik feliratkozó és aki őneki ajánlja listánkat,
   egy-egy bibliát  kap  ajándékba.  Most  ismét  kerek  számhoz  közeledünk,
   átlépve a 12900-as számot. Ezen a héten tehát újabb két biblia találja meg
   gazdáját. Aki  tehát ajánlja  barátainak és  ismerőseinek a  bibliaolvasás
   e-mailes lehetőségét, most könnyen hozzájuthat egy szentíráshoz.
   Köszönöm, hogy lelkesen terjesztitek az e-vangéliumot!
   Szeretettel: István atya