[Evangelium] 2008-02-16

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Feb. 16., Szo, 05:10:03 CET

   2008. február 16. - Szombat

   A hegyi beszédben  Jézus így szólt  tanítványaihoz: "Hallottátok a  (régi)
   parancsot: Szeresd  felebarátodat és  gyűlöld ellenségedet!  Én pedig  ezt
   mondom nektek:  Szeressétek ellenségeiteket!  Tegyetek jót  azokkal,  akik
   gyűlölnek  titeket!  Imádkozzatok  azokért,  akik  üldöznek  és  gyaláznak
   titeket, hogy gyermekei legyetek  mennyei Atyátoknak, aki fölkelti  napját
   jókra és gonoszakra, és esőt ad  mind az igazaknak, mind a bűnösöknek.  Ha
   ugyanis csak azokat szeretitek,  akik titeket szeretnek,  ugyan mi lesz  a
   jutalmatok? Nem teszik meg ezt a vámosok is? És ha csak a  testvéreiteknek
   köszöntök, mi az, amivel többet tesztek? Nem teszik meg ezt a pogányok is?
   Ti legyetek  olyan  tökéletesek,  mint  amilyen  tökéletes  a  ti  mennyei
   Atyátok!"

   Jézus azt  kéri övéitől,  minden  tanítványától, hogy  szeretetük  nagyobb
   legyen  a  megszokott,  emberek  közti  szeretetnél.  Mindenkit,  még   az
   ellenségeinket is szeressük! Ezt  a tökéletes szeretetet egyedül  Istentől
   tanulhatjuk meg, aki kivétel  nélkül mindenki iránt  jóságos. Nem csak  az
   igazakat segíti  kegyelmével, hanem  a bűnösök  felé is  irgalmas  szívvel
   fordul, hogy letérjenek a bűn útjáról.
   A nagyböjti időben  egyik feladatunk  ezért éppen az,  hogy növekedjünk  a
   szeretetben. Ez viszont csak akkor valósulhat meg, ha Istenben növekszünk.

   Isten anyja, aki gyöngéd anyai szeretettel vetted körül Názáretben az ifjú
   Üdvözítőt, segíts nekem, hogy én is Isten gyermeke maradhassak!
   Istenem, mindenemet  neked köszönhetem:  életemet, szüleimet,  barátaimat.
   Olyan sokan vannak, akik mindezeknek  nem örülhetnek: a vakok, a  betegek,
   az elhagyott gyermekek, az éhezők.
   Most minden  bűnömet teljes  szívemből bánom,  és nem  szeretném őket  még
   egyszer elkövetni. A te segítségeddel azon fogok fáradozni, hogy többé  ne
   vétkezzem.
   Szűz Mária, Isten anyja, könyörögj értem most, amikor megvallom vétkeimet,
   amelyek eltávolítottak engem szent Fiadtól!

   Kedves barátaim!
   Kata és párja imát kér gyermekáldásért.
   Zsuzsanna imát kér rosszindulatú  agydaganattal műtött harmadik  osztályos
   tanítványáért.
   Mária kéri, hogy  imádkozzunk egy  gyermeket váró,  súlyos krízisben  lévő
   párért.
   Krisztián imát kér édesapja lelkiüdvéért, valamint az új munkahelyen  való
   boldogulásáért.
   Júlia imát kér, hogy találjon munkát, valamint fiáért.
   Sarolta szintén azért kér imát, hogy találjon munkát.
   Zsuzsa imát kér 20 évesen meghalt Fanniért és elhunyt édesapjáért.
   Judit imát kér fiaiért, Bencéért és Mátéért.
   Két héttel ezelőtt Éva egy daganatos  betegért kért imát, akit az Úr  most
   hazahívott. Kéri, hogy imádkozzunk  feleségéért, Marikáért, hogy tudja  őt
   elengedni.
   Balázs imát kér  egy 6 éves,  óvodás gyermekért, Marciért,  aki egy  lázas
   betegség után súlyos izületi  gyulladást kapott, s  emiatt nem tud  járni.
   Imádkozzunk, hogy ne a járókeret vagy  az operáció legyen számára a  kiút,
   hanem a teljes gyógyulás. Segítse őt a Szűzanya!
   Terézia imát  kér  rákos  beteg  férje  gyógyulásáért,  valamint  gyermeke
   számára gyermekáldásért.
   Miklós imát kér alkoholfüggéssel küzdő barátjáért, Károlyért.
   Kitti imát kér a leendő anyósáért, akinél kiújult a betegsége és most nagy
   lelki erőre van szüksége, hogy bízni tudjon a gyógyulásban!
   Eszter imát kér egy nagyon beteg kedvesnővérért és beteg barátjáért.
   Köszönöm mindenki imáit!
   Szeretettel: István atya