[Evangelium] 2008-02-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Feb. 14., Cs, 05:10:02 CET

   2008. február 14. - Csütörtök

   Az  apostolok   kiválasztása  után   Jézus  kiválasztott   más   hetvenkét
   tanítványt, és  elküldte  őket kettesével  maga  előtt minden  városba  és
   helységbe, ahová menni  szándékozott. Így szólt  hozzájuk: "Az  aratnivaló
   sok, de a munkás  kevés. Kérjétek hát az  aratás Urát, küldjön  munkásokat
   aratásába. Menjetek!  Úgy küldelek  titeket,  mint bárányokat  a  farkasok
   közé. Ne vigyetek magatokkal se erszényt, se tarisznyát, se sarut. Az úton
   senkit se köszöntsetek. Ha betértek  egy házba, először is ezt  mondjátok:
   "Békesség e háznak!" Ha békesség fia lakik ott, rászáll a ti  békességtek,
   ha nem, visszaszáll rátok. Maradjatok ugyanabban a házban, és azt  egyétek
   és igyátok, amijük  van. Mert méltó  a munkás a  maga bérére. Ne  járjatok
   házról házra.  Ha  egy  városba  érkeztek,  és  szívesen  látnak  titeket,
   egyétek,  amit  elétek  adnak.  Gyógyítsátok  meg  ott  a  betegeket,   és
   hirdessétek: Elérkezett hozzátok az Isten országa!"

   Az apostolok és a tanítványok, akik Jézus követségében útnak indultak, nem
   csak   hirdették   Isten   Országát,   hanem   megtapasztalhatták    annak
   megvalósulását is.  Kegyelmi időszak  tanúi  voltak ők,  s  szolgálatukkal
   hozzájárultak az Ország növekedéséhez.
   A mi  számunkra  is  kegyelmi  időszak  kezdődött  a  nagyböjttel.  Mi  is
   elindulunk egy  úton, az  Atyához vezető  úton. Ha  van akadály  Isten  és
   miközöttünk, akkor az nem más, mint a mi bűneink. Ha létezik akadály,  ami
   lehetetlenné teszi, hogy  én is  Krisztus követe  és Országának  hirdetője
   legyek, akkor az nem más, mint az én bűneim. Ha őszinte bűnbánatot tartok,
   én is megtapasztalhatom Isten kegyelmének működését.

   Uram, Istenem,  szívből  bánom  egész életem  minden  vétkét,  mert  ezzel
   rászolgáltam büntetésedre;  mivel hozzád,  legnagyobb jótevőmhöz  hálátlan
   voltam; különösen pedig  azért, mert téged,  végtelenül jó Istent  ezáltal
   megbántottalak! Ígérem,  hogy életemet  megjavítom,  és többé  nem  akarok
   vétkezni. Jézusom, add ehhez kegyelmedet!