[Evangelium] 2008-02-13

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Feb. 13., Sze, 05:10:02 CET

   2008. február 13. - Szerda

   Egyszer Jézus köré sereglett a csodaváró  tömeg, de ő így szólt  hozzájuk:
   "Ez a nemzedék gonosz nemzedék. Csodajelet követel, de nem kap más  jelet,
   mint Jónás próféta jelét. Ahogy Jónás jel volt a niniveieknek, úgy lesz az
   Emberfia is jel ennek a nemzedéknek. Az ítéleten majd ezzel a  nemzedékkel
   együtt megjelenik  Dél királynője  is, és  helyeselni fogja  elítélésüket,
   hiszen ő a föld végéről is eljött, hogy hallgathassa Salamon bölcsességét;
   itt pedig nagyobb valaki van, mint Salamon. Ninive lakói is ott lesznek az
   ítéleten ezzel a nemzedékkel együtt, és helyeselni fogják a megbüntetését,
   mert ők Jónás szavára bűnbánatot tartottak; itt pedig nagyobb valaki  van,
   mint Jónás."

   Az ószövetségi idők  egyik jól ismert  alakjáról, Jónás prófétáról  beszél
   Jézus a  mai evangéliumban.  Jónás azt  a küldetést  kapta, hogy  hirdesse
   Ninive lakóinak  a  megtérést. Isten  bűnbánatot  adott a  város  lakóinak
   szívébe, akik a próféta szavára megbánták bűneiket. Jónás ugyan azt várta,
   hogy az isteni  büntetés majd bekövetkezik,  Isten azonban megbocsátott  a
   bűnbánóknak.
   Vajon odafigyelek-e Isten küldötteinek  szavára? Felfigyelek-e a  prófétai
   szóra, a megtérésre indító szóra? Akarok-e bűnbánatot tartani? Nem  csupán
   a bűntetéstől való félelem miatt, hanem Isten iránti igaz szeretetből.  Az
   Atya  megbocsátó  szeretete  indítson  minket  arra,  hogy  iránta  érzett
   szeretetből megbánjuk bűneinket!

   Atyám, vétkeztem ellened - mondom én is a tékozló fiúval - már nem  vagyok
   méltó, hogy  fiadnak  nevezz.  Képmásodra  teremtettél,  nagy  feladatokra
   hívtál, és  én  megbántással  válaszoltam  cselekedeteimben,  beszédemben,
   gondolataimban. Én vétkem, én igen nagy vétkem!
   De rád tekintek, Uram, a te Fiad, a mi Urunk, Jézus Krisztus nevében,  aki
   értem is  vérét  ontotta a  kereszten:  bocsásd meg  bűneimet,  vétkeimet,
   gyöngeségeimet!
   Te  vagy  az  örök  szeretet,  fogadj  ismét  gyermekeddé,  és  tarts  meg
   kegyelmedben! Tiéd akarok lenni, tiéd akarok maradni mindörökre.

   Kedves barátaim!
   Itt a  lehetőség az  újabb 2  biblia egyikének  megnyerésére. Az  egyik  a
   12500-dik feliratkozóé,  a  másik pedig  azé  lesz, aki  őneki  ajánlja  a
   listát.
   Ma reggel  12445  címre ékezik  meg  az e-vangélium.  Most  érdemes  tehát
   ismerőseiteknek ajánlani listánkat.
   Feiratkozni például itt lehet: http://uj.katolikus.hu/napi_evangelium.html
   Köszönöm, hogy  a  Biblia  évében  különösen  is  fontosnak  tartjátok  az
   Evangélium terjesztését!
   Szeretettel: István atya