[Evangelium] 2008-01-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Jan. 15., K, 05:10:02 CET

   2008. január 15. - Kedd

   Kafarnaum városában Jézus egy szombaton bement a zsinagógába, és tanított.
   Mindenki nagyon  csodálkozott tanításán,  mert  úgy tanította  őket,  mint
   akinek hatalma van, és nem úgy, mint az írástudók. A zsinagógában volt egy
   ember, akit  megszállt a  tisztátalan lélek.  Így kiáltozott:  "Mi  közünk
   egymáshoz, názáreti Jézus? Azért jöttél, hogy elpusztíts minket? Tudom, ki
   vagy: az  Isten Szentje!"  Jézus ráparancsolt:  "Hallgass el,  és menj  ki
   belőle!" A tisztátalan  lélek erre összevissza  rángatta az embert,  aztán
   nagy kiáltással  kiment belőle.  Mindenki  nagyon megdöbbent.  Az  emberek
   egymást kérdezgették:  "Mi  ez? Új  tanítás,  és milyen  hatalmas!  Még  a
   tisztátalan lelkeknek is parancsol, és azok engedelmeskednek neki!" El  is
   terjedt a híre hamarosan Galilea egész vidékén.

   Az evangélium Jézus kafarnaumi  tevékenységéről számol be. Az  evangélista
   leírja, hogy  mind tanításában,  mind  cselekedeteiben olyan  erő  rejlik,
   amelyet eddig senki  más szavaiban  és tetteiben nem  tapasztaltak meg  az
   emberek. Jézus  tanító  szavának  hatása  van  a  hallgatóságra,  gyógyító
   cselekedeteinek pedik  hatása van  a  betegekre. Még  a gonosz  lelkek  is
   engedelmeskednek neki, ami azt jelzi, hogy az Úr hatalma nagyobb. A gonosz
   ugyanis  szintén  befolyásolja  az  embert,  s  hatalmat  akar  gyakorolni
   felette. Ezt az ártó és  az ember üdvösségét veszélyeztető befolyást  töri
   meg  Jézus  hatalma.  A  kérdés  mindig  az,  hogy  én  melyik  hatalomnak
   engedelmeskedem.

   Ó, végtelen Szeretet, aki az Atyától és a Fiútól származol, add meg  nekem
   az istengyermekség szellemét,  taníts meg arra,  hogyan kell mindig  Isten
   gyermekéhez méltóan cselekednem!
   Maradj  bennem!  Add,  hogy   én  is  mindig   benned  maradjak,  és   úgy
   szerethesselek, ahogyan  te szeretsz  engem!  Nálad nélkül  semmi  vagyok.
   Magamtól  semmire   sem  megyek.   De   egyesíts  önmagaddal,   tölts   el
   szereteteddel, hogy általad az Atyával és a Fiúval mindig egyesüljek!