[Evangelium] 2008-01-12

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Jan. 12., Szo, 05:10:03 CET

   2008. január 12. - Szombat

   Jézus egy alkalommal tanítványaival Júdea földjére ment. Ott  tartózkodott
   velük, és keresztelt. János is  keresztelt Enonban, Szálim közelében:  ott
   ugyanis sok víz volt. Az emberek odamentek, és megkeresztelkedtek.  Mindez
   János  bebörtönzése  előtt  történt.   Vita  támadt  ekkor  a   tisztulási
   szertartásról János  tanítványai  és  egy  zsidó  között,  ezért  Jánoshoz
   mentek. "Mester - mondták neki -, aki nálad volt a Jordánon túl, és akiről
   tanúságot tettél, most szintén keresztel, és mindenki hozzá tódul."
   János így  válaszolt: "Az  ember  semmit sem  vallhat magáénak,  hacsak  a
   mennyből nem kapta.  Ti magatok  vagytok tanúim, hogy  megmondtam: Én  nem
   vagyok a Messiás,  hanem csak  az ő előfutára.  Akié a  menyasszony, az  a
   vőlegény; a vőlegény barátja  csak ott áll  a vőlegény mellett,  hallgatja
   szavát, és szívből  örül neki.  Ezzel most az  én örömöm  is teljes.  Neki
   növekednie kell, nekem pedig kisebbednem."

   Keresztelő János egy  talányos mondattal kezdi  válaszát a  kereszteléssel
   kapcsolatos  vitában  feltett  kérdésre:  "Az  ember  semmit  sem  vallhat
   magáénak, hacsak a mennyből nem kapta" (Jn 3,27). Vajon kire vonatkozik  e
   kijelentés? Jánosra  vagy Jézusra?  Vagy talán  mindkettőjükre?  Nyugodtan
   feltételezhetjük, hogy  a  Keresztelő magára  gondolt,  hiszen  küldetését
   Istentől kapta, s ennek mindig tudatában is volt. Ugyanakkor  gondolhatott
   Jézusra is, aki  a mennyei Atyától  kapta hatalmát. Ezt  erősíti az,  hogy
   Jézus nyilvános fellépésével János a háttérbe húzódik, világosan kifejezi,
   hogy neki, az előfutárnak kisebbednie, a Messiásnak pedig növekednie kell,
   s engedi, hogy tanítványai Jézus nyomába szegődjenek. A tanúságtétel során
   Jánoshoz hasonlóan nekem sem magamat kell előtérbe helyeznem, hanem  magát
   Jézust.

   Uram, te újra  meg újra  hangsúlyozod, hogy minden  lehetséges annak,  aki
   hisz. Ha  megvizsgáljuk, melyik  a legnagyobb,  a neked  leginkább  tetsző
   erény, azt látjuk, hogy a hit. Igen, ennek ereje által készülünk fel arra,
   hogy belépjünk  a Szentek  Szentjébe.  Hit nélkül,  ó, dicsőség  Ura,  nem
   tettél volna értünk csodákat. Mielőtt csodát műveltél volna, azt  akartad,
   hogy jóságoddal egyesítsük hitünket.

   Kedves listatagok!
   Zsófia imát kér 4 hónapos kislányáért, akinek ma van a keresztelése.
   Eszter imát kér,  hogy az  időt jól használja  fel a  tanulásra a  sikeres
   vizsgák érdekében.
   Ágnes imát kér, hogy megtalálja életcélját és megnyíljék előtte a szíve.
   Szabolcs imát kér, hogy felvegyék egy új iskolába.
   Imádkozzunk még Lilla sikeres szigorlati vizsgájáért, szakdolgozataiért és
   diplomázásáért.
   Gabriella imát  kér  egy  83  éves  nagymamáért,  aki  csonttöréssel  járó
   balesetet szenvedett és saját nagymamájáért, aki elvesztette a kapcsolatot
   az Istennel, pedig nagy szüksége lenne Rá, hogy megerősödjön a hite.
   Beáta és férje  Nagyváradról imát kér  gyermekáldásért. Korábban már  volt
   eredményes imánk ilyen esetben, tehát most is imádkozzatok buzgón.
   Megköszönve mindenki imáit, szeretettel: István atya