[Evangelium] 2008-01-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Jan. 9., Sze, 05:10:02 CET

   2008. január 9. - Szerda

   Miután   Jézus   jóllakatott   ötezer   embert,   nyomban    felszólította
   tanítványait, hogy szálljanak a  bárkába, és keljenek  át a túlsó  partra,
   Betszaidába, amíg ő hazaküldi a tömeget. Miután elbúcsúzott tőlük, fölment
   egy hegyre, hogy imádkozzék. Közben beesteledett. A bárka mélyen benn járt
   a  tavon,  ő  pedig  egyedül  maradt  a  parton.  Amikor  látta,  mennyire
   küszködnek az evezéssel - ellenszelük volt ugyanis -, az éjszaka  negyedik
   őrváltása idején, a vízen  járva feléjük indult.  El akarta kerülni  őket.
   Amikor meglátták, hogy a vízen  jár, azt hitték, hogy kísértet;  elkezdtek
   kiabálni, mert mindnyájan  látták őt, és  megrémültek. Ő azonban  mindjárt
   odafordult hozzájuk, és  így szólt:  "Bátorság! Én  vagyok, ne  féljetek."
   Aztán beszállt  hozzájuk  a bárkába,  mire  a szél  elállt.  Azok  egészen
   magukon   kívül   voltak   a   csodálkozástól,   mert   nem   okultak    a
   kenyérszaporításból, és szívük még érzéketlen volt.

   A kenyerek megszaporításának csodáját  követően egy különleges  természeti
   csodáról olvasunk a mai evangéliumban: Jézus  a vízen jár. Az előző  csoda
   esetében nem ismert számunkra  a tanítványok reakciója. Jézus  tanítványai
   szó nélkül  engedelmeskednek mesterüknek,  amikor le  kell telepíteniük  a
   népet és ki kell osztaniuk  az ennivalót, de bizonyára csodálkoztak  azon,
   hogy miként lehet  elegendő ennyi embernek  a kevés kenyér  és hal.  Ezzel
   szemben a vízenjárás esetében ismert a reakciójuk: megrémülnek a szokatlan
   esemény láttára. Na de melyikünk nem  ijedt volna meg ebben a  helyzetben?
   Jézus pedig  bátorságra bíztatja  őket.  Érdekes, hogy  feltámadása  után,
   amikor  megjelenik  a  szintén   félelem  miatt  bezárkózó   apostoloknak,
   ugyanezeket a szavakat mondja: "Bátorság! Én vagyok, ne féljetek."

   Oltalmazz engem, Istenem,
   mert én benned bízom.
   így szólok az Úrhoz: Istenem vagy nekem,
   nincs más javam rajtad kívül.
   A dicső és szent férfiakhoz,
   akik földünkön élnek
   vonzódom egész szívemmel.
   Bajt bajra tetéznek maguknak,
   akik idegen istenek után futnak.
   Véres áldozataikban nincsen részem,
   még csak nevüket sem veszem ajkamra.
   15. zsoltár/1.

   Kedves listatagok!
   Ezúton köszöntöm  listánk új  feliratkozóit, köztük  Kléri Józsefnét,  aki
   11000-dikként lett tagunk. Ő, valamint Albert Vilmosné, aki neki ajánlotta
   az e-vangéliumot, egy-egy bibliát kapnak ajándékba. Köszönöm  mindenkinek,
   aki   terjeszti   Krisztus    evangéliumát!   Legközelebb   a    11500-dik
   feliratkozásnál lesz két újabb ajándék biblia.
   Szeretettel: István atya