[Evangelium] 2008-01-04

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Jan. 4., P, 05:10:03 CET

   2008. január 4. - Péntek

   Abban az időben (Keresztelő) János ott állt két tanítványával, és  mihelyt
   meglátta  Jézust,  amint  közeledett,  így  szólt:  "Nézzétek,  az   Isten
   Báránya!" Két tanítványa  hallotta, hogy  (János) ezt  mondta, és  követni
   kezdte  Jézust.   Amikor  Jézus   megfordult,  s   látta,  hogy   követik,
   megkérdezte: "Mit  kívántok?"  Azok  ezt felelték:  "Rabbi  -  ami  annyit
   jelent, hogy  Mester -  hol  laksz?" "Jöjjetek,  nézzétek meg!"  -  mondta
   nekik. Elmentek  tehát vele,  megnézték,  hogy hol  lakik, és  aznap  nála
   maradtak. Ez a tizedik óra körül  volt. A kettő közül, akik hallották  ezt
   Jánostól és követték (Jézust), az egyik András volt, Simon Péter testvére.
   Ő először testvérével, Simonnal találkozott, és szólt neki: "Megtaláltuk a
   Messiást, vagy  más  szóval  a  Fölkentet",  és  elvitte  Jézushoz.  Jézus
   rátekintett, és így szólt hozzá: "Te  Simon vagy, János fia, de  Kéfásnak,
   azaz Péternek fognak hívni."

   Keresztelő János Jézusról  szóló tanúságtételét eddig  csak hallgatták  az
   emberek. Most viszont éppen e  tanúskodás hatására két tanítványa  nyomába
   szegődik Jézusnak. Jánosban a féltékenység legkisebb érzése sem ébred  fel
   amiatt, hogy tanítványai  egy másik mester  miatt elhagyják. Nem  próbálja
   marasztalni őket,  de nem  is küldi  el őket.  A két  tanítvány  önmagától
   ismeri fel a tanúságtétel jelentőségét és önálló döntést hozva váltanak.
   Mi is sokféle  tanúskodást hallunk. Sokféle  jelet látunk. Sok,  különböző
   irányba elindulhatnánk.  Több választásunk  is  van, hogy  kit  kövessünk.
   Felismerjük-e azokat a jeleket, amelyek  az üdvösség útja felé  segítenek?
   Felismerjük-e  a  Jézusra  mutató  jeleket?  És  ha  felismerjük,  képesek
   vagyunk-e meghozni  életünk  nagy  döntését,  hogy  nyomába  induljunk  és
   elkötelezett tanítványai legyünk?

   Fölséges és dicsőséges Isten, ragyogd  be szívem sötétségét, és adj  nekem
   igaz hitet, biztos reményt és  tökéletes szeretetet, érzéket és  értelmet,
   Uram, hogy megtegyem a te szent és igaz parancsodat.
   Assisi Szent Ferenc

   Kedves listatagok!
   A korábbi  években  adventben  kértem, hogy  próbáljátok  meg  terjeszteni
   listánkat, amelynek  mindig látványos  eredménye volt.  Decemberben ez  az
   akció nem véletlenül  maradt el,  hanem csak  későbbre akartam  időzíteni,
   abból a megfontolásból, hogy 2008. a Biblia éve lesz.
   A Biblia évének egyik célja  az, hogy minél többen olvassák  rendszeresen,
   lehetőleg  naponta  a  szentírást.  Ehhez  nyújt  segítséget  az  e-mailes
   e-vangélium is.  Amikor  elindítottam a  listát,  nem is  gondoltam,  hogy
   egyszer majd  naponta  többezer embernek  küldhetem  el Jézus  szavait.  A
   kezdetektől mostanáig nem volt olyan  nap, amikor ne iratkozott volna  fel
   legalább  néhány  új  személy.  És   ez  a  folyamatos  növekedés   nektek
   köszönhető, akik továbbadtátok ismerőseiteknek e lehetőség hírét.
   Most,  a  Biblia  évének  kezdetén  ismét  arra  kérlek  benneteket,  hogy
   terjesszétek  az  e-vangéliumot!  Próbáljatok  meg  legalább  egy   embert
   meghívni lelki  közösségünkbe,  hogy  minél  többen  olvashassák  Krisztus
   szavait.
   Korábban minden ezredik tag szokott ajándékkönyvet kapni. A Biblia  évében
   minden  ötszázadik  új  listatagnak  és  annak,  aki  öneki  ajánlotta  az
   e-vangéliumot, felajánlok ajándékba egy-egy Szentírást. Ez vonatkozik  már
   a 11000-dik tagunkra is. A korábbi lelkesedéstek tapasztalatai alapján  ez
   könnyen meglehet akár ma vagy holnap,  hiszen ma reggel 10951 ember  kapja
   meg a napi evangéliumot. És mostantól  kezdve egészen az év végéig  minden
   500-as számnál 2 biblia gazdára  talál. Remélem, hogy nagyobb  mennyiséget
   kell beszereznem. :-)
   Isten adjon nektek bátorságot és leleményességet, hogy másokat a szentírás
   olvasására buzdítsatok a Biblia évében!
   Köszönettel: István atya