[Evangelium] 2007-12-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Dec. 26., Sze, 05:10:02 CET

   2007. december 26. - Szerda, Szent István első vértanú

   Abban az  időben  Jézus így  szólt  tanítványaihoz: Legyetek  óvatosak  az
   emberekkel szemben,  mert  bíróság  elé  állítanak,  zsinagógáikban  pedig
   megostoroznak benneteket. Miattam  helytartók és  királyok elé  hurcolnak,
   hogy tanúságot  tegyetek  előttük  és a  pogányok  előtt.  Amikor  átadnak
   benneteket a bíróságnak, ne töprengjetek,  hogyan és mit mondjatok.  Abban
   az órában megadatik majd  nektek, hogy hogyan  beszéljetek. Hiszen nem  ti
   fogtok beszélni, hanem  Atyátok Lelke  szól majd  belőletek. Halálra  adja
   akkor a testvér a testvérét, az apa a gyermekét, a gyermekek pedig szüleik
   ellen támadnak,  hogy vesztüket  okozzák.  Miattam mindenki  gyűlölni  fog
   titeket. De aki állhatatos marad mindvégig, az üdvözül.

   Jézus születése állásfoglalásra készteti az embereket. A hívők  hódolattal
   és tisztelettel  fogadják,  mások  közömbösen  szemlélik  az  eseményeket.
   Egyesek elkötelezik magukat Jézus mellett, mások nem kívánják beengedni őt
   életükbe. De tanítványainak magatartása, tanúságtétele is  állásfoglalásra
   késztet. Így volt ez Szent István diakónus esetében is, aki Jézus  nevében
   tett csodákat.  Nem  mindenki  nézte  jó  szemmel  tevékenységét,  egyesek
   szembeszálltak vele.  Talán  éppen  ez  bizonyítja  életének,  tanúságának
   hitelességét. És  az  is,  hogy a  szenvedő  Krisztustól  tanult  irgalmas
   lelkülettel viselte el az őt érő bántalmazásokat és halála pillanatában is
   azokért imádkozott, akik elvették életét.

   Ó, Mária, nem találtál szállást Fiad  számára? Íme, én a szívemet  kínálom
   neki. Hideg és  méltatlan, igaz,  de vajon te  nem Isten  Anyja vagy-e?  A
   kegyelemből mindenható? Minden javak  osztogatója? Cseréld ki a  szívemet,
   tedd hasonlóvá a tiédhez!