[Evangelium] 2007-12-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Dec. 15., Szo, 05:10:02 CET

   2007. december 15. - Szombat

   Színeváltozása után  tanítványai megkérdezték  Jézust: "Miért  mondják  az
   írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie?" Ő így felelt: "Illés  eljön
   ugyan, és helyreállít mindent,  én azonban azt  mondom nektek, hogy  Illés
   már eljött, de nem ismerték fel, és kényük-kedvük szerint bántak vele. Így
   szenved majd az Emberfia is tőlük." Ekkor értették meg a tanítványok, hogy
   Keresztelő Jánosról beszélt nekik.

   Jézus arról  beszél  a  mai evangéliumi  részben,  hogy  Keresztelő  Szent
   Jánosnak  ugyanaz  lett   a  sorsa,   mint  Illés   prófétának,  s   ehhez
   hozzátehetjük még, hogy ugyanaz, mint  sok más prófétának. Az  ószövetségi
   próféták egyáltalán nem voltak népszerűek, hiszen az Istentől eltávolodott
   életmódjukra, látszatvallásosságukra és hamis buzgóságukra figyelmeztették
   az embereket. S  mivel az  embereknek nehéz  beismerniük, hogy  vétkeztek,
   ezért a könnyebb  utat választották: megharagudtak  azokra, akik  bűneikre
   figyelmeztették őket. Ez a harag  szinte mindig ellenségeskedésbe ment  át
   és megölték a  prófétákat. Keresztelő  Jánosnak is ugyanez  lett a  sorsa.
   Mindez előrevetíti  Jézus  sorsát  is, aki  a  mennyei  Atya  küldötteként
   szintén a megtérésről beszélt, s akit szintén megöltek.
   Jézus születésének közelgő ünnepe indítson engem is bűnbánatra!

   Hozzád kiáltok, Uram, és így szólok:
   Te vagy az én menedékem,
   örökségem az élők honában.
   Figyelj esengő szavamra,