[Evangelium] 2007-12-12

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Dec. 12., Sze, 05:10:03 CET

   2007. december 12. - Szerda

   Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: "Jöjjetek  hozzám
   mindnyájan,  akik  fáradtak  vagytok,  és  terhek  alatt  görnyedtek:   én
   felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,  mert
   én szelíd vagyok és alázatos szívű,  és nyugalmat talál lelketek. Mert  az
   én igám édes, és az én terhem könnyű."

   Az  élet  nehézségeivel  küzdő  embereket   hívja  magához  Jézus  a   mai
   evangéliumban.  Hívása  tulajdonképpen  mindenkihez  szól,  de  könnyebben
   meghallják azok, akik keresztjüket  hordozzák. Jézus azért hív  mindenkit,
   hogy segítsen nekik, könnyítsen terheiken. Isten és az ember kapcsolatának
   az az  alapja,  hogy a  Teremtő  szeretettel megszólítja  teremtményét  és
   szeretetközösségbe hívja.  Boldogok, akik  válaszolnak erre  a hívásra  és
   elindulnak felé.
   Milyen jó volna, ha  most, az adventi időben  egyrészt meghallanénk ezt  a
   hívást, másrészt  mi  is hívnánk  imádságainkban  Istent, hogy  jöjjön  el
   közénk. Jöjjön el hozzánk, megfáradtakhoz, és segítsen rajtunk.

   Uram, add, hogy lelkiismeretem azt tanúsítsa: szeretem testvéreimet,  hogy
   van bennem testvéri szeretet, mégpedig nem színlelt, hanem őszinte, vagyis
   hogy őszintén keresem testvérem  javát, s ezért  nem várok tőle  semmiféle
   ellenszolgáltatást, csupán üdvösséget.