[Evangelium] 2007-11-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Nov. 30., P, 05:10:02 CET

   2007. november 30. - Péntek, Szent András apostol

   A Galileai-tenger  mentén  járva  meglátott  két  testvért:  Simont,  akit
   Péternek is  neveznek, és  Andrást, a  testvérét. Éppen  hálót vetettek  a
   tengerbe, mert halászok voltak. Így szólt hozzájuk: "Kövessetek engem,  és
   én emberek halászává teszlek titeket!"  Erre azok otthagyták hálóikat,  és
   követték őt.
   Amint onnan továbbment,  meglátott másik két  testvért is: Zebedeus  fiát,
   Jakabot és testvérét, Jánost. Apjukkal, Zebedeussal a hálóikat  javították
   a csónakban. Őket is elhívta. Ők  is otthagyták a csónakot és az  apjukat,
   és követték őt.

   Akit Jézus meghív  követésére, valamit ott  kell hagynia. Így  volt ez  az
   első apostolokkal és ma is.  Péter és András otthagyják halászhálóikat,  s
   Jézus nyomába  indulnak. Jakab  és János  szintén otthagyják  hálóikat  és
   apjukat, hogy  Jézus tanítványai  lehessenek.  Az otthagyott  hálók  egész
   korábbi életüket jelképezik.  Mindent a  hátuk mögött hagynak,  s új  élet
   kezdődik számukra. Érdekes, hogy az  első pillanattól kezdve mégsem  érzik
   azt, hogy  valamit  elvesztettek  volna,  mert  Jézus  közelsége  mindennl
   nagyobb kincset jelentett számukra.
   Képes vagyok-e mindent alhagyni, hogy egyedül Krisztus szeretete töltse be
   életemet?

   Himnusz Szent András napjára
   Ki halfogással kezdted el,
   hogy emberek halásza légy,