[Evangelium] 2007-11-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Nov. 28., Sze, 05:10:02 CET

   2007. november 28. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus  így  készítette elő  tanítványait  a  rájuk  váró
   megpróbáltatásokra: "Kezet emelnek  rátok, és  üldözni fognak  benneteket.
   Kiszolgáltatnak a zsinagógáknak és börtönbe vetnek. Királyok és helytartók
   elé hurcolnak az én nevemért, azért hogy tanúságot tegyetek. Véssétek  hát
   szívetekbe: Ne  törjétek fejeteket  előre, hogyan  védekezzetek. Én  olyan
   ékesszólást és bölcsességet adok  majd nektek, hogy egyetlen  ellenfeletek
   sem  tud  ellenállni  vagy  ellentmondani.  Kiszolgáltatnak  benneteket  a
   szülők, testvérek,  rokonok  és barátok,  s  közületek némelyeket  meg  is
   ölnek. Az én nevemért mindenki  gyűlölni fog titeket. De egyetlen  hajszál
   sem vész el a fejetekről. Állhatatossággal őrzitek meg lelketeket."

   Jézus a rájuk váró nehézségekre és üldözésekre figyelmezteti tanítványait,
   arra bátorítva  őket,  hogy  mindezek  ellenére  őrizzék  meg  hitüket  és
   maradjanak vele közösségben. Fontos azt is látni, hogy az üldőzések  éppen
   a Jézusban való hitük miatt fogják  érni a tanítványokat, tehát nem  saját
   személyük miatt.  Mennybemenetele  előtt  Jézus megígérte,  hogy  a  világ
   végéig tanítványaival.  Ígérete  arra is  vonatkozik,  hogy a  végső  idők
   megpróbáltatasai közeppe sem hagyja el őket, hanem velük lesz. E  jelenlét
   az, ami  igazi  bátorságot  ad  a  tanúságtételhez,  s  ha  szükséges,  az
   önfeláldozáshoz. Tartsunk ki a mindvégig velünk lévő Krisztus mellett!

   Minél jobban múlik  az idő, Uram,  bennem annál jobban  növekszik a  vágy,
   hogy bárcsak tehetnék valamit egyik-másik  lélek javára. Igen sokszor  úgy
   érzem magam,  mint aki  nagy kincset  őriz, s  szeretne abból  mindenkinek
   juttatni.
   Uram, könyörgök, ejtsd valamiképpen módját,  hogy én is tehessek  valamit!
   Legalább néhány lelket tudjak megnyerni  számodra! Ha már egyéb nem  telik
   is tőlem, legalább imádságommal legyek képes valamit elérni.
   Avilai Szent Teréz