[Evangelium] 2007-11-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Nov. 26., H, 05:10:02 CET

   2007. november 26. - Hétfő

   Jézus egy alkalommal megfigyelte hogyan  dobják a gazdagok adományaikat  a
   templom perselyébe. Közben észrevette, hogy egy szegény özvegyasszony  két
   fillért dobott be. Erre megjegyezte: "Bizony, mondom nektek, ez a  szegény
   özvegy  többet  dobott  be,  mint  bárki  más.  A  többiek  ugyanis  abból
   adakoztak,  amiben   bővelkednek,  ez   azonban  mindent   odaadott,   ami
   szegénységéből telt: egész megélhetését."

   Ellentmondásosnak tűnik  számunkra, hogy  a  kevebb adományt  Jézus  mégis
   nagyobbnak értékeli más, kisebbeknél. Ezen vélemény mögött az lehet,  hogy
   észrevette az  özvegy igazi  nagylelkűségét, amely  képes mindent  odaadni
   Istennek. A mi ítéleteink azért  lehetnek sokszor mások, mert nem  vesszük
   észre ezt a nagylelkűséget.
   Az is érdekes kérdés lehet, hogy ki tud nagylelkű lenni? Mégpedig a  nehéz
   helyzetekben. Úgy tűnik, hogy aki mindent  a maga érdemének tekint, s  azt
   gondolja, hogy saját  erejébel szerzett  meg mindent,  amit birtokol,  nem
   képes erre. Aki viszont vagyonra, értékre úgy tekint, mint Istentől kapott
   ajándékra, az könnyen le tud róla mondani mások vagy Isten javára.

   Istenem,  Uram,   Teremtőm  és   Megváltóm,   újítsd  meg   ma   bensőmben
   Szentlelkedet, végy be fogadott  gyermekeid sorába mint újszülöttet,  hogy
   örvendve hirdessem az  ígéret fiaival:  elnyertem kegyelmed  árán, amit  a
   természet nem adott meg.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (10.)
   Idén Szent Márton püspök valószínűleg csak azért nem érkezett fehér lovon,
   mert kölcsönadta őket Szent Erzsébetnek. Ő pedig a múlt vasárnap  reggelre
   meghozta a  havat. A  jónép persze  alaposan megijedt,  amit abból  tudtam
   lemérni, hogy a misérejárók csaknem  a fele otthonmaradt. Bevallom,  engem
   is váratlanul ért,  hiszen nem tettem  még fel az  autóra a téli  gumikat.
   Vakmerőségemnek   köszönhetően   két   mise   között   majdnem   elakadtam
   Őrimagyarósd és  Hegyhátszentjakab  között,  mert ezen  a  vidéken  ekkora
   hóesésben bizony a  madár se  jár, nemhogy  hótoló. Ezen  kis falvak  jobb
   térképeken  már  megtalálhatóak,  érdemes  megkeresni  őket.  Mindenesetre
   gyönyörű a Zala-völgy behavazva. Téli kiránduláshoz kiváló úticél.
   E hét legmosolyfakasztóbb perce az  volt, amikor nagy felfedezést  tettem.
   Az emeletes plébániát a tetőig benövő gaz a zord időben részben lehullatta
   levelét, s ennek  köszönhetően láthatóvá  vált egy eddig  rejtett tábla  a
   falon. Felirata: "Tiszta  udvar, rendes  ház." Tavaszig  eldöntöm, hogy  a
   növényzet marad vagy a tábla. Az egyiknek mindenképpen mennie kell.
   Plébániánk életében  jelentős  esemény történt.  Krisztus  király  ünnepén
   megkezdtük  az  ifjúsági  és  családos  szentmiséket  kéthetente   szombat
   esténként. A frissen alakult ifjúsági  ének és zenekarunk fogja végezni  a
   zenei szolgálatot  e  miséken.  Lelkes fiatal  barátaim  persze  nem  csak
   énekelni tudnak három  szólamban, hanem közösen  készítettünk egy  adventi
   naptárat.  Na  nem   olyan  kicsit,  amiben   csokik  vannak,  hanem   egy
   embernagyságú házat, szép színes ablakokkal, s az ablakokban csoki helyett
   szentírási idézetekkel. Az advent  folyamán templomunkba betérők e  naptár
   segítségével is készülhetnek karácsonyra.
   Szeretnék egy új betlehemet is. Ez  viszont sajnos nem olyan egyszerű.  De
   nem adom fel, mert gyermekkoromtól fogva nagyon szeretem a betlehemeket, s
   tudom,  hogy  mennyire  elbűvöli  a  gyerekeket.  Meg  a  gyermeki   lelkű
   felnőtteket. Igen, gyermeki lélekkel várom az ünnepet.

   Nagy  örömmel  vettem,  hogy  a  három  és  fél  éve  elkezdett   e-mailes
   e-vangélium mérföldkőhöz  érkezett.  E hónapban  ugyanis  feliratkozott  a
   tízezredik  listatag  is,  Szendrey  Lászlóné,  aki  egy  éves  Új   Ember
   előfizetést nyert. Szintén ugyanezt nyerte Személyiné Sz. Márta, aki őneki
   ajánlotta az e-vangéliumot.
   A világ legszebb imái  című könyvet pedig  Molnár Enikő, Helfrich  Zoltán,
   Kiss Tamás, Kiss Sándorné, Endrédy  Orsolya, Komáromi Mária, Takáts  Zsolt
   és Takáts Csilla kapják (2 személy még nem jeletkezett).
   Köszönetemet  fejezem  ki  mindazoknak,  akik  lelkesen  terjesztik   ezen
   ingyenes "szolgáltatást".  Pillanatnyilag 10.500  postafiókba érkezik  meg
   reggelente az e-vangélium. Istennek legyen hála!
   István atya