[Evangelium] 2007-11-08

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Nov. 8., Cs, 05:10:02 CET

   2007. november 8. - Csütörtök

   Abban az időben vámosok és bűnösök jöttek Jézushoz, hogy hallgassák őt.  A
   farizeusok és az írástudók  zúgolódtak emiatt, és  azt mondták: "Ez  szóba
   áll a bűnösökkel és együtt étkezik velük."
   Jézus erre a következő példabeszédet mondta nekik: "Ha közületek valakinek
   száz  juha   van,   és   egy   elvész  belőlük,   nem   hagyja-e   ott   a
   kilencvenkilencet, s  nem  megy-e az  elveszett  juh után,  amíg  meg  nem
   találja? Ha megtalálta, örömében vállára veszi, hazasiet vele,  összehívja
   barátait és  szomszédait,  és azt  mondja  nekik: "Örüljetek  velem,  mert
   megtaláltam elveszett juhomat." Mondom nektek, éppen így nagyobb öröm lesz
   a mennyben egy megtérő bűnösön, mint kilencvenkilenc igazon, akinek  nincs
   szüksége megtérésre.
   Ha pedig egy asszonynak tíz drachmája  van, és elveszít egy drachmát,  nem
   gyújt-e világot, nem sepri-e ki a  házát, nem keresi-e gondosan, amíg  meg
   nem   találja?   És   ha   megtalálta,   összehívja   barátnőit   meg    a
   szomszédasszonyokat, és  azt mondja:  "Örüljetek velem,  mert  megtaláltam
   elveszett drachmámat."  Mondom  nektek, az  Isten  angyalai is  éppen  így
   örülnek majd egy megtérő bűnösnek."

   A juhok  esetében a  százból egy,  a pénz  esetében a  tízből szintén  egy
   veszik el.  A  példabeszédsorozat folytatásaként  pedig  a két  fiú  közül
   veszik el az egyik, aki  tékozló életbe kezd. Isten mindenkit  számontartó
   jósága azonban  senkit  sem  akar  elveszíteni.  A  pásztornak  fontos  az
   egyetlen elveszett bárány. Az asszonynak is az egyetlen elveszett pénz. Az
   atyának  fontos  egyetlen  elveszett  fia.  Istennek  fontos  az  egyetlen
   elveszett ember, aki talán én  vagyok. Sok minden elől elmenekülhetünk  az
   életben. De önmagunk és elől  és Isten irgalmassága elől hová  bújhatnánk?
   Miután rátaláltam bűnös  önmagamra, Isten irgalma  hamarosan rám talál.  A
   megtalálásban Isten öröme és az én örömöm találkozik.

   Magasztaljanak  az  ég  minden  csillagai,  melyek  örvendve  fényeskednek
   előtted, és  mindig készen  állnak szolgálatodra.  Áldjanak minden  csodás
   műveid, amelyek égen, földön, föld alatt vannak; zengjék neked azt az örök
   dicséretet, mely belőled ered és hozzád, forrásához vissza is tér.
   Magasztaljon szívem és elmém, testem-lelkem egész valóságával, a mindenség
   hatalmával. Legyen tiéd, akiből minden, aki által minden, akiben minden, -
   csak tied legyen minden dicséret, dicsőség mindörökké.
   Nagy Szent Gertrúd