[Evangelium] 2007-10-05

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Okt. 5., P, 05:10:02 CEST

   2007. október 5. - Péntek

   Jézus egy alkalommal így szólt  tanítványai előtt: "Jaj, neked,  Korozain!
   Jaj, neked, Betszaida! Ha a pogány Tiruszban és Szidonban történtek  volna
   azok a csodák, amelyek nálatok  történtek, már rég szőrzsákban és  hamuban
   tartottak volna bűnbánatot. Ezért  Tirusznak és Szidonnak tűrhetőbb  sorsa
   lesz az ítéleten, mint nektek. És  te Kafarnaum? Vajon az égig  emelkedel?
   Egészen az alvilágig  fogsz süllyedni." Majd  így folytatta: "Aki  titeket
   hallgat, engem hallgat; és  aki titeket megvet, engem  vet meg. Aki  pedig
   engem megvet, azt veti meg, aki küldött engem."

   Jézus  azzal  küldi  tanítványait  missziós  útjukra,  hogy  adják  tovább
   tanítását. Akik a küldöttek szavát hallják, magát Jézust hallgatják. Jézus
   szava csodálatos mozgatóerővel bír. Szavára  megmozdulnak az emberek és  a
   bűnbánat útjára  lépnek.  Parancsoló  szavára  megmozdulnak  az  embereket
   megszálló gonosz  lelkek és  eltávoznak. Szavára  megmozdulnak a  betegek,
   hogy a gyógyulás reményében közelébe kerüljenek. Gyógyító szavára az eddig
   mozdulni sem bíró bénák talpra ugranak és járni kezdenek. Küldő szavára  a
   tanítványok elindulnak, hogy hirdessék az örömhír szavait. Az evangéliumot
   hirdetők szavára  pedig megmozdul  az egész  világ. Megmozdít-e  engem,  s
   bennem valamit a ma hozzám érő jézusi szó?

   Istenem, te  mindenütt jelen  vagy. Jézus  Krisztusom, Megváltóm,  ki  oly
   közel vagy hozzám szereteteddel, egész napi szétszórtságom után  hazahozom
   hozzád a szívemet. Nálad vagyok otthon, Istenem és Atyám. A jóért, amelyet
   kegyelmeddel  cselekedtem,   hálát  adok   neked.  Jóságos   Istenem,   te
   ajándékoztad  azt  nekem.  A  rosszért,  amelyet  elkövettem  gondolattal,
   szóval, cselekedettel és  mulasztással, bocsánatodat  kérem. Segíts,  hogy
   jobb legyek!
   Szalézi Szent Ferenc