[Evangelium] 2007-09-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Sze. 28., P, 01:10:02 CEST

   2007. szeptember 28. - Péntek

   Amikor egyszer Jézus egyedül imádkozott, és csak tanítványai voltak  vele,
   megkérdezte tőlük: "Kinek tartanak engem az emberek?" Ők így  válaszoltak:
   "Van, aki Keresztelő Jánosnak, van, aki Illésnek, mások szerint viszont  a
   régi próféták közül támadt fel valaki."
   Ő tovább kérdezte:  "Hát ti  kinek tartotok engem?"  Péter válaszolt:  "Az
   Isten Fölkentjének."  Jézus  rájuk  parancsolt, hogy  ezt  ne  mondják  el
   senkinek. Majd hozzáfűzte: "Az Emberfiának sokat kell szenvednie. A vének,
   főpapok és írástudók elvetik őt, megölik, de harmadnapra feltámad."

   Jézusról sok  híresztelés  terjedt  az emberek  között.  Mivel  rendkívüli
   képességekkel  rendelkezett,  azt  gondolták  róla,  hogy  valmelyik  régi
   próféta támadt fel a személyében. Ahogyan egykor az apostoloknak  feltette
   a kérdést, ugyanúgy ma minket kérdez: "Hát ti kinek tartotok engem?"
   Jézus a  kiváncsiskodóknak nem  fedi fel  kilétét. A  betegek a  gyógyítót
   látják benne. A tanításra szomjazók  a tanítót. A tanítványok a  követendő
   mestert. Az írástudók és a nép vezetői  egy lázítót, aki nem tartja meg  a
   törvényeket. A főpapok ellenségnek tekintik.
   Ha a megismerés őszinte szándékával közeledem felé, Jézus felfedi  előttem
   kilétét, s megtudhatom, hogy ki ő.

   Viselnem  kell   a  keresztet,   ha   együtt  akarok   lenni   Krisztussal
   dicsőségében! Gondolni akarok az utolsó  dolgokra. A mindig közeli  halált
   és Krisztus szenvedéseit nem felejtem el. Jótéteményeiért szüntelen  hálát
   adok. A javak,  barátok, szabadság,  élet elvesztése  miatt nem  bánkódom,
   hogy elnyerjem Krisztust.