[Evangelium] 2007-09-27

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Sze. 27., Cs, 01:10:02 CEST

   2007. szeptember 27. - Csütörtök

   Heródes, a  negyedes  fejedelem mindenről  értesült,  amit Jézus  tett  és
   hirdetett. Nyugtalanság fogta el, mert egyesek azt mondták: "János  támadt
   fel a halálból." Mások szerint: "Illés jelent meg újra." Voltak, akik  azt
   állították: "A régi  próféták közül kelt  életre valamelyik." Heródes  így
   töprengett: "Jánost  lefejeztettem.  Ki  lehet hát  az,  akiről  ilyeneket
   hallok?" És kereste az alkalmat, hogy személyesen láthassa Jézust.

   A  Jézusról  hallott  csodás  dolgok  sokakat  kiváncsivá  tettek,  köztük
   Heródest is. A kiváncsiság mellett a félelem is hajtotta, hogy találkozzon
   Jézussal, akiről  egyesek  azt  állították, hogy  benne  Keresztelő  János
   támadt fel. Ebből  az érdeklődő kiváncsiságból  és belső félelemből  sosem
   lesz  megtérést  eredményező  személyes  kapcsolat  Jézussal  sem  Heródes
   esetében, sem másoknál. Vajon miért? Mi hiányzik belőle? Talán azért, mert
   alázat helyett gőg  uralkodik benne. Talán  azért, mert kérdéseire  önmaga
   akar  válaszolni  és  nem  Jézustól   vár  feleletet.  Talán  azért   mert
   fejedelemként nem képes beismerni Isten előtti kicsinységét és ragaszkodik
   a hatalomhoz. Talán  azért, mert nincs  meg szívében a  hit és a  szeretet
   utáni vágy.
   Engem mi irányít, vezet Jézus felé?

   Uram, azt a kegyelmet kérem  tőled, hogy testvéreimnek adhassam mindazt  a
   szeretetet, melyet neked szeretnék adni. Azt kérem, hogy eméssz fel  engem
   szereteteddel, add  meg  nekem,  hogy mások  javát  szolgálhassam,  főként
   azokét, akiket senki sem szeret, akik nem szeretetreméltók.
   Add meg nekem, hogy  szeressek akkor is, amikor  engem nem szeretnek,  add
   meg nekem, hogy szeressek, amikor  nem hiszek mások szeretetében. Add  meg
   nekem a felismerést, hogy minden seb hozzád tud és akar emelni.
   Semmi és senki,  egyetlen teremtmény se  legyen képes elválasztani  tőled.
   Add meg nekem, hogy megértsem az eseményeket, s hogy úgy éljek, mintha  ma
   este meg kellene jelennem előtted. Ó, Uram, tedd, hogy így legyen!
   Lisieux-i Szent Teréz