[Evangelium] 2007-09-25

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Sze. 25., K, 01:10:02 CEST

   2007. szeptember 25. - Kedd

   Jézus egyszer egy házban tanított, amikor odajöttek anyja és rokonai, de a
   tömeg miatt nem tudtak  bejutni hozzá. Ekkor  jelentették neki: "Anyád  és
   rokonaid kint állnak, és látni akarnak."  Ő azonban így válaszolt: "Az  én
   anyám és  rokonaim azok,  akik  Isten igéjét  hallgatják, és  tettekre  is
   váltják!"

   Nem születésünk vagy  származásunk révén válunk  Isten nagy családjának  a
   tagjává és  Jézus  barátaivá,  hanem tanításának  hallgatása  és  tettekre
   váltása révén.  Senkinek sincsenek  kiváltságai vagy  előjogai,  amelyekre
   hivatkozhat, ha nem a jézusi tanítás szerint él. És senki sincs kizárva  e
   tanítványi, baráti közösségből. Jézussal való kapcsolatunk első lépése  az
   ő szavainak a hallgatása. Ezt követi a megértés, azaz annak belátása, hogy
   ez  a  tanítás  vezet  az  örök  életre.  Nem  vak  engedelmességről  vagy
   követésről van tehát  szó. Ha pedig  megértjük, hogy az  isteni igazság  a
   boldogságunkat  és  az  üdvösségünket  szolgálja,  akkor  ennek  meg  kell
   látszania mindennapi életünkben és minden cselekedetünkben.

   Jézus Krisztus, lelkem Pásztora, vedd el tőlem minden bűnömet kereszted és
   szereteted erejében! Tiéd  akarok lenni!  Gyönge vagyok és  a bűn  sokszor
   fogva  tart,  de  szeretném  őszinte  szívvel  és  teljes  erőmből   ismét
   megkísérelni, hogy mindennel szakítsak, ami Tőled távol tart.
   Életem egyetlen Pásztora, segíts ebben!