[Evangelium] 2007-09-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Sze. 24., H, 01:10:02 CEST

   2007. szeptember 24. - Hétfő, Szent Gellért püspök és vértanú

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül! Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   Az isteni  gondviselésbe  vetett  bizalom  minden  kereszténynek  erőt  az
   életben, de  különösen  is  azokban az  időkben,  amikor  üldözések  miatt
   nehezebb a tanúságtétel. A  nehézségek megtapasztalásakor ugyanis  egyesek
   azt gondolhatják,  hogy  egyedül  maradtak, nem  számíthatnak  az  emberek
   segítségére, de még Isten is elhagyta őket. Ha ilyenkor eszünkbe jut Jézus
   vigasztaló szava  a  gondviselésről,  új erőre  kapunk,  hogy  kiálljuk  a
   próbatételt és hűségesek  maradjunk Urunkhoz. Isten  vigyáz ránk és  segít
   minket, hogy egyre előbbre jussunk az üdvösség útján.

   Szép Velence, ősi város, zengj az Úrnak éneket.
   Erényekben kiváltságos, Gondviselés van veled,
   mert Gellértet a jóságos Isten adta teneked.

   S ó', az Isten választottja, néki adja önmagát.
   Lelke üdve lesz a gondja, vállalván a Regulát,
   földi pálya nem marasztja, Krisztus útján megy tovább.

   Őt e honban tiszteletben részesítik, mint atyát.
   Hitet plántál, és a mennyben sokszorozza jók hadát,
   templomot rak, s mindenekben csodálják alázatát.

   Legyen áldás és imádat Háromság-egy Istennek,
   az Atyának és Fiúnak s velük a Szentléleknek,
   ki a küzdőknek erőt ad, hogy győzelmet nyerjenek. Ámen.