[Evangelium] 2007-08-23

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Aug. 23., Cs, 05:10:01 CEST

   2007. augusztus 23. - Csütörtök

   Abban az időben Jézus ismét példabeszédekben  szólt a főpapokhoz és a  nép
   véneihez: A  mennyek  országa  olyan, mint  amikor  egy  király  menyegzőt
   rendezett a fiának.  Elküldte szolgáit, hogy  szóljanak a  meghívottaknak,
   jöjjenek a menyegzőre. Ők  azonban nem akartak  jönni. Erre más  szolgákat
   küldött: "Mondjátok meg  a meghívottaknak: Íme,  a lakomát  elkészítettem.
   Ökreim  és  hizlalt  állataim  leöltem.  Minden  készen  áll,  jöjjetek  a
   menyegzőre!" De azok mindezzel mit  sem törődve szétszéledtek: az egyik  a
   földjére ment, a másik az üzlete után nézett. A többiek pedig a szolgáknak
   estek: összeverték, sőt meg is ölték őket. A király nagy haragra  lobbant.
   Elküldte  seregeit,  és  felkoncoltatta  a  gyilkosokat,  városukat  pedig
   felégette.  Azután  így  szólt  a  szolgákhoz:  "A  menyegző  kész,  de  a
   meghívottak nem voltak rá méltók. Menjetek hát ki az  útkereszteződésekre,
   és akit csak találtok,  hívjátok el a menyegzőre!"  A szolgák kimentek  az
   utakra és összeszedtek mindenkit, akit csak találtak, gonoszokat és  jókat
   egyaránt. A lakodalmas ház megtelt vendégekkel.

   Amikor a király bejött, hogy  megszemlélje a vendégeket, meglátott  köztük
   egy  embert,  aki  nem  volt  menyegzős  ruhába  öltözve.   Megszólította:
   "Barátom, hogy jöhettél  be ide,  ha nincs  menyegzős ruhád?"  De az  csak
   hallgatott.  Erre  a  király  megparancsolta  a  szolgáknak:  "Kezét-lábát
   kötözzétek meg,  és dobjátok  ki a  külső sötétségre!  Ott sírás  lesz  és
   fogcsikorgatás!" Sokan vannak a meghívottak, de kevesen a választottak!

   A  lakomáról  szóló  példabeszédben  olyan  emberekkel  találkozunk,  akik
   valamilyen módon  visszautasítják  az Isten  által  felkínált  üdvösséget.
   Istennek nem kötelessége,  hogy bárkit is  megjutalmazzon az  üdvösséggel.
   Senkinek sincs joga ahhoz, hogy kikövetelje tőle a mennyek országába  való
   bejutást. Ö  mégis,  nagylelkűségének  és  jóságának  köszönhetően  meghív
   minket, hogy vele éljünk, de nem kényszerít senkit. Sok meghívott  viszont
   könnyelműen elszalasztja  a lehetőséget  azáltal, hogy  evilági  teendőire
   hivatkozva távol  marad.  Aki  csak vasárnap  tud  betonozni  és  nyaralót
   építeni, az csak  a vasárnapi mise  idején és helyett  tud majd ott  füvet
   nyírni. Önmaga butaságáért senki ne hibáztassa Istent!

   Jézus lábunk együtt járjon,
   a mi kezünk együtt gyűjtsön,
   bensőnk együtt érezzen
   szívünk együtt dobbanjon,
   elménk gondolata egy legyen,
   fülünk együtt füleljen a csendességre,
   szemünk egymásba nézzen és összeforrjon,
   ó Jézusom a mi ajkunk együtt könyörögjön irgalomért az örök Atyához.

   Kedves listatagok!
   Rövid helyzetjelentés Zalalövőről
   Mindenekelőtt köszönetemet fejezem ki mindazoknak, akik múlt heti  kérésem
   után, segítségemre siettek. Köszönöm mindenkinek felajánlott adományát.
   Az elmúlt napokban az öcsémmel kifestettünk egy szobát a plébánián,  amely
   pillanatnyilag hálószobaként  és  dolgozószobaként működik.  Az  ittmaradt
   szemetet  az  egyházközségi  tagokkal  egy  napi  munkával  elhordtuk   az
   épületből. Édesanyám azóta rendületlenül takarít.
   Püspök úr nagylelkűségének köszönhetően kapok a jövő héten egy 400  lelkes
   falut, templomostul,  plébániaépületestül.  Mintha eddig  nem  lett  volna
   elég. De hozzájuk is lelkesen fogok járni!
   Nagyboldogasszony és Szent István  király ünnepe rendben lezajlott.  Szent
   István napján  Hegyhátszentjakabon éppen  azt olvastam  az  evangéliumban,
   hogy "szakadt a zápor, ömlött az ár", amikor ez így is történt, kis jéggel
   fűszerezve.  Hazaérve  Zalalövőre  a  folytatás  is  beigazolódott,   mert
   "nekizúdult a háznak" (plébánia) és  a teraszról, amely egy kis  tervezési
   hiba miatt 20 cm-rel magasabb a szobánál, be is ömlött a frissen kifestett
   szobába. A parketta állapotából mindjárt kitaláltam, hogy ez már máskor is
   előfordult. Miközben felmertem a vizet, imádkoztam a tervezőkért, hogy más
   házak tervezésekor megkapják a bölcsesség adományát. Munka közben  féltem,
   a villám  belevág  valamelyik  templom haragjába.  Egyedül  a  Zalapatakai
   templom miatt nem kellett aggódnom, mert az augusztus 9-i viharban oda már
   becsapott a mennykő és a harang vezérlőberendezését teljesen  tönkretette.
   Most megúszták harangok.
   Estére igazi  meglepetésként kaptam  egy  István napi  tortát. De  nem  ám
   hagyományosat! Hanem egy házikó  alakút! A készítője  azzal adta át,  hogy
   ezt minden evangéliumot olvasó listatag nevében adja, azt kívánva, hogy  a
   plébániépület is mihamarabb redbejöjjön.
   Ha valaki szeretne  segíteni, hogy ez  így legyen, kérem,  keressen meg  a
   his at katolikus.hu címemen.
   Köszönöm mindenkinek nagylelkű támogatását!
   Szeretettel: István atya