[Evangelium] 2007-08-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Aug. 10., P, 05:10:02 CEST

   2007. augusztus 10. - Péntek, Szent Lőrinc diakónus és vértanú

   Abban az időben Jézus így beszélt tanítványaihoz: "Bizony, bizony,  mondom
   nektek: Ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad,  ha
   azonban elhal, sok gyümölcsöt hoz.  Aki szereti életét, elveszíti azt,  de
   aki gyűlöli életét ebben a világban,  az megmenti azt az örök életre.  Aki
   nekem szolgál, kövessen engem, és ahol  én vagyok, ott lesz a szolgám  is.
   Aki nekem szolgál, azt becsülni fogja az Atya."

   "Ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad, ha azonban
   elhal,  sok  gyümölcsöt   hoz"  -  mondja   Jézus  a  mai   evangéliumban.
   Valószínűleg egy  korabeli  elterjedt mondás  volt  ez, amelyet  később  a
   keresztények az  Úrra  kezdtek vonatkoztatni.  Jézus  az a  búzaszem,  aki
   halálával a föld  mélyébe került,  ott egyedül  volt, majd  feltámadásával
   gyümölcsöt termett.  Jézus  az,  aki egészen  odaadja  életét  az  emberek
   megváltásáért és üdvösségéért, s odaadását  az Atya azzal jutalmazza  meg,
   hogy feltámasztja az örök életre.
   Ezt az  értelmezést  a  keresztény közösség  később  joggal  szélesíti  ki
   Krisztus minden követőjére, köztük  a vértanúkra, akik halálukban  egészen
   hasonlókká váltak az  Úrhoz. Minden kereszténynek  oda kell adnia  egészen
   életét Krisztusnak, hogy általa bőséges termést hozzon.

   Jézusom édes Szíve, én nem tudlak úgy szeretni, ahogy kell, csak  általad.
   Nem tudok hozzád jönni, ha nem vonzol engem. Nem tudok rád hagyatkozni, ha
   te nem támogatsz.
   Hogy mindenem a tiéd lehessen, végy birtokodba, Uram, hogy ne legyek többé
   a magamé, hanem a Tiéd.