[Evangelium] 2007-08-08

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Aug. 8., Sze, 05:10:02 CEST

   2007. augusztus 8. - Szerda

   Abban az  időben: Jézus  továbbhaladt. Tirusz  és Szidon  vidékére  vonult
   vissza. És íme, jött  egy arra lakó kánaáni  asszony, és kiáltozva  kérte:
   "Könyörülj rajtam, Uram, Dávid fia! A lányomat kegyetlenül gyötri a gonosz
   szellem!" Ő azonban szóra sem méltatta. Végül odamentek hozzá tanítványai,
   és arra kérték: "Küldd el őt, ne kiáltozzon utánunk!" Jézus  kijelentette:
   "Az én  küldetésem csak  Izrael házának  elveszett juhaihoz  szól." Ám  az
   asszony odajött, és leborult előtte e szavakkal: "Uram, segíts rajtam!"  Ő
   így válaszolt:  "Nem  való  elvenni  a gyerekek  kenyerét  és  odadobni  a
   kutyáknak!" Mire az asszony: "Igen, Uram, de a kutyák is esznek abból, ami
   lehull gazdájuk asztaláról!" Erre Jézus így szólt hozzá: "Asszony! Nagy  a
   te hited! Legyen úgy, amint szeretnéd!"  És a lánya meggyógyult még  abban
   az órában.

   Ahogyan sok  más esetben,  ugyanúgy a  mai evangélium  is egy  hit  általi
   csodát mond el. Egy kánaáni asszony Jézushoz fordul azzal a kéréssel, hogy
   gyógyítsa meg a lányát. Más  alkalmakkor az evangélista a csoda  leírására
   helyezi inkább a  hangsúlyt, itt viszont  a Jézussal folytatott  párbeszéd
   kap nagyobb szerepet,  valamint az  asszony hite. A  csoda ténye  egyetlen
   mondattal van  csupán  megemlítve, s  az  egész rész  az  asszony  kitartó
   kérését mutatja  be. Jézus  először "szóra  sem méltatta"  őt, majd  pedig
   elutasítja a  kérőt, arra  hivatkozva, hogy  küldetése csak  az  Izraelben
   élőkhöz szól  és nem  Kánaán  egész földjének  lakóihoz. A  kitartó  kérés
   viszont meghozza eredményét és megtörténik a csodás gyógyulás.

   Ó szeretet, végtelen szeretet,
   amely átkarolod az eget és a földet;
   szeretet, legyőzhetetlen szeretet...
   Testvéri szeretet, a szeretet és a béke