[Evangelium] 2007-08-02

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Aug. 2., Cs, 05:10:02 CEST

   2007. augusztus 2. - Csütörtök

   Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz: "A mennyek országa  olyan,
   mint amikor a  hálót a  tengerbe vetik  és az  mindenféle halat  összefog.
   Mihelyt megtelik,  a  partra vonják,  és  nekiülve kiválogatják:  a  javát
   edényekbe rakják, a hitványát pedig kidobják.  Így lesz a világ végén  is.
   Kivonulnak az angyalok,  a gonoszokat elválasztják  az igazaktól és  tüzes
   kemencébe vetik,  ott sírás  lesz és  fogcsikorgatás. Értitek-e  mindezt?"
   "Igen!" - felelték.  Erre így  folytatta: "Minden írástudó,  aki jártas  a
   mennyek  országáról  szóló  tanításban,  olyan,  mint  a  családapa,   aki
   kincseiből régit és újat vesz elő." Amikor Jézus befejezte példabeszédeit,
   más helyre ment onnét.

   Az  Isten  Országáról   szóló  beszédsorozat   befejezéseként  Jézus   egy
   halászhálóhoz  hasonlítja   az  Országot,   amely  különbségtétel   nélkül
   mindenféle halat összefog. E példázat újabb oldalát mutatja meg a  mennyek
   országának, tudniillik  azt,  hogy  az országba  mindenki  meghívást  kap.
   Tévedés volna ugyanis az Isten  Országát csupán a látható Egyház  tagjaira
   leszűkíteni,  hiszen   az  isteni   működés   annak  keretein   kívül   is
   megtapasztalható. Az Isten  Országa a  személyekre, a  közösségekre és  az
   egész világra vonatkozik.
   Az Isten országának folyamatos megvalósulása  azt jelenti, hogy az  isteni
   törekvés, üdvözítő szándék állandóan átformálja, megújítja az embereket és
   a világot. Ez a törekvés felismerhető, megtapasztalható, s ugyanakkor arra
   ösztönöz, hogy együttműködjünk vele.
   De vajon engem is átformál, engem is megújít ez az isteni erő? Növekszik-e
   bennem Isten Országa? És kész  vagyok-e együttműködni e törekvéssel,  hogy
   Isten Országa növekedjék általam?

   Ó, Uram,  te vagy  a reményem!  Benned bízik  a lelkem!  Nem kell  félnem,
   hiszen te,  Istenem, nemcsak  velem  vagy, hanem  bennem  is vagy,  és  én
   tebenned!