[Evangelium] 2007-07-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Júl. 30., H, 05:10:02 CEST

   2007. július 30. - Hétfő

   Jézus egy  alkalommal  ezt a  példabeszédet  mondta a  népnek:  A  mennyek
   országa hasonló a mustármaghoz, amelyet a földműves elültet földjébe. Ez a
   mag kisebb ugyan mindenféle magnál, de amikor felnő, nagyobb, mint a kerti
   vetemények. Valóságos fa lesz belőle,  úgyhogy az ég madarai eljönnek,  és
   ágai között laknak.
   Jézus azután egy másik példabeszédet  is mondott nekik: A mennyek  országa
   hasonló a kovászhoz.  A gazdaasszony  elvegyíti három véka  lisztbe, és  a
   kovász átjárja az egész tésztát.  Mindezt példabeszédekben mondta Jézus  a
   népnek. Példabeszéd  nélkül nem  szólt hozzájuk.  Beteljesedett, amit  így
   jövendölt meg a próféta: "Megnyitom ajkamat, és példabeszédekben  hirdetem
   azt, ami titok volt a világ kezdete óta."

   Amint az elmúlt  héten több  alkalommal is láttuk,  Jézus nagyon  szívesen
   beszélt példabeszédekben. A mennyek országáról (vagy más helyeken az Isten
   Országáról)  szóló   tanítása  során   különösen  is   alkalmazta  ezt   a
   beszédformát, hiszen az ember számára nehezen megragadható valóságról  van
   szó. A mai  evangéliumban először a  mustármag növekedéséhez hasonlítja  a
   mennyek  országát,  azt  jelezvén,  hogy  a  kicsinyke  ország  az  isteni
   közreműködésnek köszönhetően nagyra növekszik. A kovászról szóló  hasonlat
   pedig azt jelenti,  hogy az Isten  Országához tartozó emberek  kovászként,
   élesztőként vannak jelen a világban, s erős hatást gyakorolnak a  világban
   élőkre.
   Az Ország növekedéséért nekem is tennem kell valamit, kovászként nekem  is
   élesztő hatással kell lennem másokra.

   Uram, ha  meggyőződéssel  vallom,  hogy szegény  vagyok,  de  egy  őszinte
   pillanatban  észreveszem,   hogy   büszkeségem  és   irigységem   gazdagon
   burjánzik, szabadíts meg önmagamtól!
   Uram ha véletlenül összekeverem a mennyek országát e világ  birodalmaival,
   add, hogy benned boldogságot találjak, és csak benned bízzak!
   Boldog Kalkuttai Teréz