[Evangelium] 2007-07-19

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Júl. 19., Cs, 05:10:02 CEST

   2007. július 19. - Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   Tanuljatok tőlem - szól hozzánk Jézus a mai evangéliumban. Mire vonatkozik
   kijelentése? Mit érdemes tőle megtanulnunk? Kortársai gyorsan észrevették,
   hogy a falvakat és  városokat bejáró Jézus  nagyhatású Tanító volt,  akire
   odafigyeltek az  emberek. Tanításában  különleges hatalom  rejlett,  amely
   isteni küldetését  jelezte. Szavainak  olyan ereje  volt, amely  felülmúlt
   minden emberi bölcsességet, s amelynek nem tudtak ellentmondani.
   Nem csupán  tanítására  és annak  mondanivalójára  érdemes  odafigyelnünk,
   hanem  egész   életmódját  érdemes   megtanulnunk.  Az   emberekkel   való
   magatartása,  türelme,   szelídsége,  alázata,   engedelmessége,   állandó
   Istenre-figyelése, megbocsátó irgalma min-mind tananyag számunkra.

   Mindennapi ima
   Örüljünk minden nap, ma is:
   hogy Isten kegyelme velünk,
   hogy Isten gondviselése őriz,
   hogy Isten szeretete övez,
   hogy Isten az Édesatyánk,
   hogy Jézus a testvérünk,
   hogy a Szentlélek bennünk lakik,
   hogy Mária az Édesanyánk,
   hogy őrangyalunk kísér,
   hogy reményünk az örök hazáról beszél,
   hogy bűneink miatt nem kell kétségbe esnünk,
   mert Isten irgalmas.

   Kedves listatagok!
   Sokan tudjátok, hogy  az e-vangélium mellett  a leginkább a  vértanúhalált
   halt Brenner János atya tiszteletének előmozdítását tekintem szívügyemnek.
   Ennek jegyében született Iváncsits Tamás: A jó pásztor című zenés drámája,
   amely most  megjelent CD-n  és  kazettán.A keresztény,  ifjúsági  dalairól
   országosan ismert  szerző ezen  műve  17 dalban  dolgozza fel  János  atya
   életét. Azoknak ajánlom, akik  valami csodálatosat, felemelőt és  meghatót
   szeretnének hallani és  hallgatni. Részletes ismertetés  és a  megrendelés
   lehetősége                         itt                          található:
   [1]http://www.katolikus.hu/szombathely/brenner/brenner-ujd.html
   Az oldalon bele lehet hallgatni a műbe.

   Kapható a János atya életútját  bemutató könyvem, amelynek ismertetése  az
   oldalon megtalálható. Szeretettel ajánlom gyerekeknek, ministránsoknak  és
   hittanosoknak.
   Szeretettel: István atya