[Evangelium] 2007-07-16

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Júl. 16., H, 05:10:02 CEST

   2007. július 16. - Hétfő

   Abban az időben Jézus így  szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy  azért
   jöttem a földre, hogy békét hozzak!  Nem azért jöttem, hogy békét  hozzak,
   hanem hogy kardot.  Azért jöttem,  hogy szembeállítsam a  fiút apjával,  a
   leányt anyjával  és a  menyet anyósával.  Saját háza  népe lesz  az  ember
   ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
   hozzám. Aki fiát  vagy leányát jobban  szereti, mint engem,  az nem  méltó
   hozzám. Aki nem  veszi föl keresztjét,  és nem követ  engem, az nem  méltó
   hozzám. Aki  meg akarja  találni  életét, elveszíti  azt; de  aki  érettem
   elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
   pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
   be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
   be azért, mert igaz  ember, az az igaznak  jutalmában részesül. Aki  pedig
   csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert  az
   az én tanítványom, bizony, mondom nektek:  nem marad el a jutalma.  Amikor
   Jézus  befejezte   tizenkét  tanítványa   oktatását,  továbbindult,   hogy
   tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
   Mt 10,34-11,1

   Elmélkedés:

   A mai evangéliumban  olvasott beszédét az  apostolokhoz, tehát  legszűkebb
   tanítványi  köréhez  intézi  Jézus.  Olyan  emberek  ők,  akiktől   minden
   bizonnyal a legtöbbet vár, ezért kérései nem könnyűek. Mindez azonban  nem
   csak nekik szól, hanem minden tanítványának, nekünk is. Mindenekelőtt  azt
   kéri tőlünk, hogy mindenkinél jobban szeressük őt. E szeretet abban éri el
   tetőpontját,  hogy  életünk  keresztjét   felvesszük,  s  őt  követjük   a
   kereszthordozásban. Emellett azt  kéri tőlünk  a mi Urunk,  hogy adjuk  át
   neki  életünket.  Önmagunk  önző  szándékairól  lemondva,  az  Ő  akaratát
   keressük és  teljesítsük.  Harmadszor  pedig  azt  mondja,  hogy  segítsük
   embertársainkat, főként a kicsinyeket.
   A  három  kérésnek  van  egy   közös  vonása:  a  kereszthordozásban,   az
   önmagunkról  való  lemondásban   és  embertársaink  segítésében   egyaránt
   Jézussal találkozunk.

   Én csak szegény bűnös vagyok, Uram,
   de mihelyt szólítalak,
   kegyelmeddel és irgalmaddal
   egészen elárasztasz engem.
   Legnagyobb boldogságomról mondanék le,
   ha nem törekednék arra,
   hogy mindig csodálatos
   jelenlétedben éljek! Ámen.
   Kolumbusz Kristóf

   Zarándoklat indul  Borsod  megyéből  a  Medjugorjei  Ifjúsági  Fesztiválra
   július 30-tól augusztus 6-ig. Érdeklődni Bellesné Borbálánál a  48/436-088
   telefonszámon lehet.

   Ezen  a  héten  átlépjük  a  9000-es  számot  a  listatagok  tekintetében.
   Szokásainknak megfelelően a kilencezredik feliratkozónak, illetve annak  a
   mostani listatagnak,  aki  őneki  ajánlja  a  listára  való  feliratkozást
   felajánlok egy-egy Az Oltáriszentség imakönyve című könyvet.
   Köszönöm, hogy fontosnak tartjátok az e-mailes e-vangélium terjesztését, s
   kérem, hogy a jövőben is ajánljátok barátaitoknak.
   Köszönettel: István atya